عصر بازار

فروش ۳۰ میلیاردی ۲ جسد به جای مومیایی!

عصر اعتبار- کلاهبرداران حرفه‌ای که قصد داشتند جسد زن و مردی را به جای اجساد مومیایی بفروشند، نمی‌دانستند خریداران، ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی هستند. متهمان با سرقت دو جسد می‌خواستند آنها را ۳۰ میلیارد تومان بفروشند.

فروش ۳۰ میلیاردی ۲ جسد به جای مومیایی!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از جنوب نیوز، چندی قبل ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان متوجه شدند سه مرد برای فروش دو جسد مومیایی به دنبال خریدار می‌گردند.

    متهمان حتی برای فروش و خارج‌کردن اجساد به کشورهای حاشیه خلیج فارس با تعدادی دلال هم وارد معامله شده بودند.

    ماموران پس از اطلاع از ماجرا تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند و دریافتند گزارش صحت دارد. در ادامه، موضوع به کارآگاهان پلیس آگاهی استان کرمان اطلاع داده شد و تحقیقات مشترک برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز شد.

    قیمت 30 میلیاردی مومیایی‌ها

    ماموران در نخستین گام در پوشش خریدار با متهمان وارد معامله شدند. فروشندگان که به موضوع شک کرده بودند، ابتدا منکر موضوع شدند اما ماموران با شگردهای روانی توانستند فروشندگان را راضی به این معامله کنند.

    متهمان مدعی بودند این اجساد را در استان کرمان پیدا کرده‌اند و دارای قدمت چند هزار ساله هستند و ارزش آنها 30 میلیارد تومان است.

    اعضای این باند چند بار با خریداران قرار گذاشتند اما در محل قرار حاضر نشدند. سرانجام یکی از متهمان در محل قرار در حاشیه شهر کرمان حاضر شد که قبل از فرار دستگیر شد.

    بازجویی از متهم

    متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌ها منکر ماجرا شد و ادعا کرد که به درخواست فردی برای معامله به محل مورد نظر آمده بوده است.

    کارآگاهان که متوجه تناقض‌گویی‌های متهم شده بودند به بازجویی او ادامه دادند تا اینکه نهایتا مرد جوان لب به اعتراف گشود و گفت: دو جسد را سرقت کرده بودیم و قصد داشتیم به جای اجساد مومیایی 30 میلیارد تومان بفروشیم. برای این معامله با چند خریدار وارد معامله شدیم و عکس اجساد را برای آنها ارسال کردیم. حتی چند خریدار در کشورهای حاشیه خلیج فارس پیدا کردیم اما ارسال اجساد به آنجا سخت بود تا اینکه با مردی آشنا شدیم که حاضر بود 30 میلیارد تومان پرداخت کند. برای فروش با وی وارد معامله شدیم غافل از این که او مامور است و دستگیر خواهیم شد.

    کشف اجساد زن و مرد

    سرهنگ مهدی تیموری، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در تشریح این پرونده گفت: در حال حاضر چهار نفر دستگیر شده‌اند و تحقیقات از آنها در پلیس آگاهی ادامه دارد. همچنین در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان در کرمان و روستایی در حوالی شهر بردسیر، جسد زن و مردی کشف شد که در داخل کیسه‌ای پلاستیکی قرار داشت و متعفن شده بود.

    وی اضافه کرد: پس از بررسی اجساد توسط کارشناسان مشخص شد حدود 50 سال از مرگ آنها می‌گذرد و اعضای این باند قصد فروش آن به جای مومیایی را داشتند که با عملیات پلیس آگاهی و یگان حفاظت میراث فرهنگی ناکام ماندند.

    تیموری ادامه داد: در مناطق شهداد و گلبافت به دلیل اینکه زمین نمکزار است، اجساد حدود 300 سال سالم می‌مانند که برخی سودجویان با سوءاستفاده از این موضوع ادعا می‌کنند در این مناطق مومیایی پیدا کرده‌اند. خرید و فروش عتیقه و مومیایی جرم است و میراث فرهنگی و پلیس با آن برخورد می‌کنند. از طرفی باید توجه داشت که اجساد مومیایی مربوط به مصر است و در ایران ادعای کشف مومیایی برای کلاهبرداری است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو