عصر بازار

استارت ساخت‌وساز در زمستان می‌خورد

پیش‌بینی ارزانی مسکن در سال آینده

عصر اعتبار- یک کارشناسان اقتصاد مسکن گفت: با توجه به شرایط فعلی، بازار مسکن در نیم‌سال دوم تغییری نخواهد کرد و تغییرات در سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

پیش‌بینی ارزانی مسکن در سال آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، مهدی پورمهر در رابطه با بازار مسکن در نیمه دوم امسال گفت: با توجه به اینکه نرخ تورم سالانه 15 درصد اعلام شده، دولت تمام تلاش خود را می‌کند که نرخ تورم تک‌رقمی شود، بنابراین تورم در نیمه دوم سال در مجموع پنج تا نهایتاً هشت درصد است و نمی‌تواند رکورد تورم را بزند و هیچ‌گاه بازدهی آن به بازدهی بخش بانکی نمی‌رسد و از عوامل بلوکه شدن پول در بانک هم همین است که این چنین وضعیتی در هیچ اقتصادی وجود ندارد.

    این دانش‌آموخته اقتصاد مالی اضافه کرد: اگر در شش ماه دوم سال نرخ تورم 10 درصد شود، مردم پول‌شان را از بانک بیرون می‌کشند و در بازار مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند که این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.

    او در ادامه در رابطه با ساخت‌وساز در نیمه دوم سال بیان کرد: انگیزه ساخت و ساز در مسکن به میزان تقاضا مربوط است، و سازنده‌ها دست نگه داشته‌اند، چون مطالباتی در بازار مسکن وجود ندارد.

    او افزود: از نظر من استارت ساخت‌وساز در زمستان می‌خورد، زیرا اگر الان دست به ساخت‌وساز بزنند پیش‌فروش‌ها در زمستان شروع می‌شود و این به نفع سازنده نیست.

    پورمهر همچنین در رابطه با تاثیر توافق هسته‌ای بر بازار مسکن اظهار کرد: قضیه مذاکرات هسته‌ای یک نااطمینانی در مردم ایجاد کرده است و در نتیجه مردم نمی‌توانند تصمیم اقتصادی درستی بگیرند.

    این کارشناس اقتصاد مسکن در پایان گفت: فعلاً پیش‌بینی‌ها به این صورت است که در این شش ماه اتفاقی نخواهد افتاد و سال آینده ممکن است یک مقدار شرایط مدیریت شود و مسکن کاهش قیمت پیدا کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو