عصر بازار

تحلیل‌گر ارشد «استاندارد چارترد» توضیح داد

این هفته در ۴ بانک‌ مرکزی مهم دنیا چه خبر است؟

عصر اعتبار- کالوم هندرسون، رئیس جهانی تحقیقات ارز در شرکت خدمات مالی و بانکداری «استاندارد چارترد» طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» درباره جلسات این هفته چهار بانک مرکزی و تصمیمات آن‌ها در رابطه با نرخ بهره توضیح داد.

این هفته در ۴ بانک‌ مرکزی مهم دنیا چه خبر است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از اقتصادنیوز، پیش‌بینی «استاندارد چارترد» این است که بانک‌های مرکزی اروپا، کانادا، ترکیه و برزیل در جلساتی که در هفته پیش‌رو برپا خواهند کرد، اقدام به تثبیت نرخ بهره کنند. کالوم هندرسون گفت: اکنون عامل نوسان کلیدی این است که اظهارات چه خواهد بود و برنامه تسهیل کمی بانک مرکزی اروپا چه خواهد شد، آیا ماریو دراگی به قدرت یورو اعتراض خواهد کرد یا خیر؟

    مجری «سی‌ان‌بی‌سی» از هندرسون پرسید که از نظر او چقدر طول می‌کشد تا دراگی متوجه شود باید اقدامات تسهیل کمی بیشتری پیاده کند؟

    هندرسون در پاسخ گفت: در مورد جلسه این هفته پیش‌بینی می‌کنیم تغییری ایجاد نشود، اما نجواهایی شنیده شده در این خصوص که تا پایان سال برنامه تسهیل کمی افزایش خواهد یافت یا تمدید می‌شود که احتمال دومی بیشتر است. هدف تورم نیز دوباره کاهش یافته است. نرخ رشد نسبتاً خوب بوده، هرچند خیلی عالی یا خیلی بد نبوده است.

    وی اظهار کرد که شرکت متبوعش انتظار دارد فدرال‌رزرو در ماه دسامبر نرخ بهره را بالا ببرد. به گفته او، اگرچه پیش‌بینی بازار درباره نرخ بهره در ماه دسامبر به شدت کاهش یافته، اما بعد از شنیدن اظهارات ویلیام دادلی، رئیس فدرال رزرو نیویورک و نایب رئیس کمیته بازار آزاد فدرال، مبنی بر اینکه هنوز احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری وجود دارد، ما نیز بر پیش بینی‌مان استوارتر شدیم. او در عین حال تأکید کرد که فدرال‌رزرو مردد است و هنوز در تصمیم‌گیری قاطع نیست.

    به گفته مجری «سی‌ان‌بی‌سی»، هدف تورم بسیاری از بانک‌های مرکزی برآورده نشده است، موضوع تنها مربوط به آمریکا و اروپا و یا ژاپن نیست، بلکه در بریتانیا نیز این مشکل مطرح است. او از هندرسون راه‌های مقابله با این مسئله را جویا شد.

    رئیس جهانی تحقیقات ارز‌ «استاندارد چارترد» در پاسخ تصریح کرد: بعد از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال، انتظارت مردم از افزایش نرخ بهره نه تنها در آمریکا، بلکه در انگلیس نیز کاهش یافت. همه باور دارند که بانک مرکزی انگلیس نمی‌تواند قبل از فدرال‌رزرو نرخ بهره را بالا ببرد. اما واقعیت این است که بانک مرکزی انگلیس بیش از هر چیز بر رشد دستمزدها تمرکز کرده است.

    هندرسون تأکید کرد: اگرچه تورم انگلیس رشد چندانی نداشته، اما دستمزد نسبتاً در حال رشد است. او همچنین در خصوص ارز کشورهای صادرکننده کالا مانند استرالیا که از بهبود قیمت کالاها متأثر شده، گفت: به نظر من بزرگ‌ترین عامل مؤثر در ضعف دلار استرالیا یا کانادا، چین است. یعنی اگر تقاضا واردات کالای چین تثبیت شود، بهبود ارزش برابری دلارها نیز محکم خواهد شد و اگر همان‌طور که برخی داده ها در روز دوشنبه نشان داد، چین به سوی رکود بیشتر برود، دلار استرالیا و کانادا نیز بهبود نخواهد یافت.

    به گفته کالوم هندرسون و بر اساس برآوردهای شرکت استاندارد چارترد، چین به احتمال زیاد ارزش برابری یوآن، پول ملی‌اش را تغییر نداده و تا تصمیم‌گیری درباره عضویت یوآن در صندوق SDR (حق برداشت مخصوص) صبر خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو