عصر بازار

معاون وزیر صنعت:

وام ۲۵میلیونی خودرو منتظر ابلاغ بانک مرکزی است

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت گفت: پرداخت وام ۲۵میلیونی خودرو منتظر ابلاغ بانک مرکزی است.

وام ۲۵میلیونی خودرو منتظر ابلاغ بانک مرکزی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محسن صالحی‌نیا  به ارائه توضیحاتی در مورد چگونگی ارائه وام 25 میلیون تومانی به خریداران خودرو پرداخت و اظهار داشت: قرار شده خودروسازان پیش‌فاکتورهایی را با محاسبه نرخ خودرو و نرخ سود عقود مبادله‌ای صادر کنند و آنها را در قبال سفته به مشتریان ارائه نمایند.

    وی با بیان اینکه خودروسازان سفته‌ها را نزد بانک برده و خرید دین می‌کنند، افزود: در واقع نرخ تسهیلات خودرو برای مصرف‌کنندگان 6 درصد زیر نرخ عقود مبادله‌ای تمام می‌شود.

    معاونت امور صنایع وزارت صنعت اضافه کرد: منابعی هم در اختیار خودروسازان با اجرایی شدن این وام قرار می‌گیرد.

    صالحی‌نیا با اعلام "منتظریم بانک مرکزی اجرایی شدن این وام را به سیستم بانکی ابلاغ کند" گفت: امیدواریم با ارائه این وام تحریک تقاضا در بازار خودرو به وجود آید.

    * از یارانه مجزای خودرو خبر ندارم

    معاونت امور صنایع وزارت صنعت در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه روز گذشته سخنگوی دولت در حاشیه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت اعلام کرده: "یارانه‌ای مجزا برای خودروسازان در نظر گرفته‌ایم" آیا در حال حاضر رقم نهایی برای این موضوع تعیین شده یا خیر، گفت: بنده از این یارانه خبر ندارم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی