عصر بازار

گزارش بانک مرکزی از هفته منتهی به ۲۴ مهر نشان می‌دهد:

بعد از مدتی ثبات، تورم به سبد خوراکی‌ها بازگشت

عصر اعتبار- اگرچه در هفته منتهی به ۱۷ مهر ماه، قیمت ۱۱ قلم خوراکی هیچ‌گونه افزایشی را تجربه نکرده و قیمت‌ها همه نزولی شده بود، اما در هفته منتهی به ۲۴ مهرماه قیمت‌ها مجددا صعودی شد و چند قلم کالا افزایش قیمت داشت.

بعد از مدتی ثبات، تورم به سبد خوراکی‌ها بازگشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از  اقتصادنیوز، بانک مرکزی قیمت متوسط خرده‌فروشی مواد خوراکی در هفته منتهی به 24 مهر ماه را منتشر کرد. بر اساس این گزارش قیمت چهار قلم کالای مورد استفاده خانوارها نسبت به هفته قبل افزایش یافت. قیمت چهار قلم کالایی ثابت ماند و قیمت سه قلم کالا هم کاهش داشت. این نوسان قیمت در حالی است که در چند هفته گذشته یا قیمت مواد خوراکی بدون هیچ‌گونه افزایش و کاهشی ثابت مانده بود یا مانند هفته منتهی به 17 مهرماه همه قیمت‌ها کاهش یافته یا ثابت بود.

    بر اساس این گزارش برنج، سبزی‌های تازه، حبوب و قندو شکر جزو محصولاتی است که به ترتیب 2.6، 2.1، یک و 0.3 درصد افزایش قیمت داشته است.

    در مقابل گوشت مرغ، میوه‌های تازه و تخم مرغ به ترتیب 5.3، 5.2 و 3.2 درصد کاهش قیمت داشته‌اند. قیمت لبنیات، گوشت قرمز، چای و روغن نباتی هم بدون هیچ تغییری نسبت به هفته قبل ثابت ماند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی