عصر بازار

خسرو فرحی:

پست بانک ایران آماده مساعدت با بدهکاران برای تسویه بدهی است

عصر اعتبار- خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک ایران در جلسه کمیته وصول مطالبات استان البرز ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران با وفایش تصریح کرد: آماده مساعدت و همکاری با بدهکاران تسهیلات این بانک هستیم

پست بانک ایران آماده مساعدت با بدهکاران برای تسویه بدهی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، خسرو فرحی تأکید کرد: اگر هریک از بدهکاران این بانک بخشی از تسهیلات خود را نقداً تأدیه کنند امکان بخشودگی جرائم مربوطه فراهم و مابقی بدهی آنان نیز استمهال و حسب مورد از بخشودگی جرائم دیرکرد نیز برخوردار می‌شوند.
    وی افزود: هدف پست بانک ایران تسهیل امور بدهکاران و حمایت از آنان برای رونق تولید و کمک به اقتصاد کشور در راستای سیاست‌های بانک مرکزی است و در این راستا اگر بدهکاران پیشگام شوند از هیچ مساعدتی دریغ نخواهیم کرد.
    فرحی اظهارداشت: از همه بدهکاران بانک درخواست داریم به شعبی که تسهیلات دریافت کرده‌اند مراجعه نموده و از این فرصت برای تأدیه بدهی خود استفاده نمایند.
    مدیرعامل پست بانک ایران ضمن اشاره به لزوم تشکیل تیم قوی برای وصول مطالبات در هریک از مدیریت‌های شعب عنوان‌کرد: بایستی ضمن تعامل با بدهکاران بانک و درنظر گرفتن توان مالی آنان، شرایط را برای تسویه بدهی فراهم کرد و اگر حسن نیت و موفقیتی حاصل نشد سپس از طریق مراجع قضائی و حقوقی پیگیری کرد چون این حرکت موجب تسریع در روند وصول مطالبات و کاهش هزینه‌های مربوطه می‌شود.
    وی با تأکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از ایجاد مطالبات معوق خاطرنشان ساخت: باید مشتریان متقاضی تسهیلات را بدواً شناسائی و ضمن احراز اهلیت متناسب با اهلیت مالی و اعتباری آنان اقدام نمود.
    فرحی در ادامه با تقدیر از عملکرد پست بانک استان البرز بیان کرد: خوشبختانه این استان دارای ظرفیت بسیار بالائی است و انتظار داریم کارکنان استان با بسیج امکانات بتوانند هدف سپرده‌ای تعیین شده را محقق سازند.
    وی ضمن بررسی وضعیت عملکرد استان به ویژه در زمینه وصول مطالبات گفت: برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت برای بهبود وضعیت بانک، تجهیزمنابع و کاهش مطالبات داریم و تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های بانک از جمله نیروی انسانی توانمند و متعهد استفاده بهتری نمائیم.
    وی در ادامه به ارائه خدمات متنوع ارزی و صدور ضمانت‌ها اشاره کرده و افزود: این خدمات موجب جذب منابع ارزان‌قیمت و مؤثر شده و درنهایت به درآمدزائی بیشتر و سودآوری بانک منجر می‌شود که انتظار داریم مدیریت‌های شعب به این مهم توجه بیشتری داشته و در ماه‌های پایانی سال جاری با استفاده از رویه‌های مناسب نسبت به تجهیزمنابع و کاهش مطالبات معوق نهایت تلاش خود را به کار گیرند.
    مدیرعامل پست بانک ایران تصریح کرد: مهمترین ویژگی کار بانکی، امانتداری است و کار بانکی عموماً همراه با ریسک است اما وصول مطالبات حادث شده از ریسک نباید مغفول واقع شود بلکه بایستی به صورت جدی و تا حصول نتیجه پیگیری گردد.
    فرحی درپایان خاطرنشان ساخت: لازم است همه مدیران استانی و مناطق با بسیج امکانات نسبت به تجهیز منابع با جذب سپرده‌ها و ارائه خدمات متنوع بانکی به ویژه از طریق دستگاه‌های POS و ATM و وصول مطالبات درحد متعارف(حدود 5 الی 7درصد) اقدام نموده و نظارت کامل برعملکرد دفاترخدمات بانکی داشته باشند چون ارزیابی آنان براساس شاخص‌های اشاره شده می‌باشد.
    مسعود کمال‌آبادی مدیرشعب پست بانک استان البرز نیز در این جلسه ضمن تشریح عملکرد شاخص‌های استان و اشاره به کسب رتبه‌های برتر کشوری در زمینه جذب منابع دهیاری‌ها و سرانه خودپرداز و پیشگام بودن استان البرز در زمینه برون‌سپاری آزمایشی برخی از امور بانک گفت: تیم‌های مختلفی برای وصول مطالبات در استان تشکیل دادیم و به صورت مرتب آن را پیگیری می‌کنیم.
    وی در ادامه استفاده از سامانه مشاوره ایرانیان و استفاده از تجارب افراد موفق را از مهمترین راهکارها برای وصول مطالبات بانک عنوان کرد.
    همچنین در جلسه مذکور داود قزلباش مدیرامور اعتباری و سرمایه‌گذاری، علی آزاد رئیس اداره‌کل حقوقی، مسعود مهدوی‌سعیدی رئیس اداره‌کل اعتبارات و عباس پیرائی رئیس اداره‌کل نظارت، پیگیری و وصول مطالبات هریک راهکارهای خود را برای وصول مطالبات و کاهش آن ارائه کردند. گفتنی است: در این جلسه برخی از رؤسای شعب و گروه‌ها و دوایر ستادی استان البرز ضمن طرح مشکلات، دیدگاه‌ها و راهکارهای خود را برای پیشبرد امور و رفع مشکلات مربوطه بیان کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو