عصر بازار

بازارهای سهام جهانی منفی شدند

عصر اعتبار- بازارهای سهام اروپایی روز جاری تحت تاثیر گزارشهای منفی شرکتها از درآمدهای سه ماهه سوم و بزرگترین کاهش بازارهای سهام چین در یک ماه گذشته، افت کردند.

بازارهای سهام جهانی منفی شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بازارهای سهام چین رشد ساعات ابتدایی معاملات را واگذار کرده و سه درصد کاهش یافتند که بزرگترین کاهش از اواسط ماه گذشته بود. سهام شرکتهای منابع طبیعی و انرژی در اروپا هم تحت تاثیر ضعف چین یکی از بزرگترین ضررکنندگان در ابتدای معاملات بودند.

    شاخص FTSEuroFirst که متشکل از 300 سهام اروپایی بزرگ است، کمتر از یک درصد کاهش یافت و به 1423 واحد رسید.

    شرکت ناشر انگلیسی پیرسون و کردیت سوییس به ترتیب با 14 و 4.5 درصد کاهش، بزرگترین بازندگان روز جاری در بازاهای اروپایی بودند.

    شاخص داکس آلمان 0.2 درصد، کک 40 فرانسه 0.5 درصد و FTSE 100 انگلیس 0.3 درصد افت کردند.

    در آسیا شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن 0.3 درصد کاهش یافت.

    در ژاپن که رشد کند صادرات نگرانی‌ها را نسبت به رکود و دورنمای تدابیر محرک مالی بیشتر توسط بانک مرکزی این کشور مطرح کرد، شاخص نیک‌کی 225 حدود دو درصد صعود کرد و به 18.554 واحد رسید.

    شاخص سهام بزرگ وال استریت روز سه شنبه تحت تاثیر سهام بخش سلامت پایین‌تر ایستادند. شاخص داوجونز اینداستریال اوریج 13.43 واحد یا 0.1 درصد کاهش یافت و به 17217.11 واحد رسید. استاندارد اند پورز 500 با 2.89 یا 0.1 درصد کاهش، به 2030.77 واحد رسید در حالیکه نزدک کامپوزیت با 24.50 واحد یا 0.5 درصد کاهش، در کانال 4880.97 واحد قرار گرفت.

    بر اساس گزارش رویترز، اخبار اقتصادی از آمریکا روز سه‌شنبه تا اندازه‌ای مثبت بود و نشان داد که ساخت خانه‌های جدید در سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 6.5 درصد افزایش یافته و به 1.21 میلیون واحد رسیده که بهتر از رقم 1.15 میلیون واحد پیش‌بینی شده بود.

    همچنین اخبار مثبت از وام دهی بانکی در منطقه یورو، تسهیل بیشتر شرایط اعتباری و بهبود تقاضا برای وام را نشان داد. این آمار ممکن است ضرورت اقدام فوری بانک مرکزی اروپا برای گسترش برنامه خرید اوراق یک تریلیون یورویی را کمتر کند.

    شورای اجرایی بانک مرکزی اروپا روز پنج شنبه نشست خواهد داشت و بازارها انتظار دارند مقامات این شورا تمایل برای اقدامات محرک مالی بیشتر به منظور افزایش نرخ تورم را ابراز کنند.

    یورو تحت تاثیر این اخبار، در برابر دلار بالاتر ایستاد و 1.1359 دلار معامله شد. شاخص دلار با 0.1 درصد کاهش، در 94.792 واحد ایستاد.

    قیمت نفت تحت فشار عرضه مازاد در بازار جهانی، کاهش یافت. نفت خام آمریکا با 30 سنت کاهش، به 45.99 دلار در هر بشکه رسید در حالیکه نفت برنت با 13 سنت کاهش، 48.58 دلار بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی