عصر بازار

وام ۲۵ میلیونی بازار خودرو را گرم می‌کند؟

عصر اعتبار- اکثر فعالان بازار خودرو معتقدندوام ۲۵ میلیونی راهکاری برای گرمی بازار خودرو نیست زیرا مردم باید حواله های خودرو را از شرکت‌های خودروسازی دریافت کنند و آنها نیز بنا به صلاحدید خود خودروهایی را به خریداران معرفی می‌کنند.

وام ۲۵ میلیونی بازار خودرو را گرم می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسینم، اخیراً دولت در روند رونمایی از بسته جدید خود برای رفع رکود در جامعه اقدام به اعلام برخی از سیاست‌گذاری ها نموده است. دولت معتقد است با اجرایی شدن این برنامه ها رکود از سطح بازار تا حدودی برطرف خواهد شد و بازار به سمت رونق پیش می‌رود. اما فعالان بازار ضمن مثبت بودن این سیاست ها آنها را برای رفع رکود فعلی جامعه کافی ندانسته و از دولت می خواهند تا با تصمیم‌های جدی حمایت لازم را از واحدهای تولیدی کشور داشته باشد.

    ارائه وام 25 میلیون تومانی با نرخ 16 درصد از جمله تصمیم‌هایی است که دولت برای رونق بازار خرید و فروش خودرو اتخاذ کرده است. اما فعالان بازار خودرو در این ارتباط معتقدند هنوز اقساط ماهانه خودروهای خریداری شده مشخص نیست اما به صورت سر انگشتی مردم بعد از 7 سال بازپرداخت اقساط با خودرویی روبه رو می شوند که برای خرید آنها چندین میلیون بیشتر از قیمت تمام شده هزینه کرده‌اند.

    نوری یکی از فعالان بازار خودرو در همین ارتباط به تسنیم می‌گوید: خبر ارائه این وام هم نتوانسته بازار خودرو را تکان دهد و حتی علی رغم تمام صحبت‌ها مبنی براینکه مردم تا ارائه وام 25 میلیون تومانی خرید خود را متوقف کرده اند هم درست نیست.

    وی افزود: در حال حاضر خودروسازان هم با بهانه های مختلف حواله خودروهای انصرافی مردم را تحویل نمی‌گیرند.

    فروشنده خودروی دیگری با بیان اینکه وام 25 میلیون تومانی در اختیار خود خریداران قرار نمی گیرد، گفت: مردم باید حواله های خودرو  را از شرکت‌های خودروسازی دریافت کنند و آنها نیز بنا به صلاحدید خود خودروهایی را به خریداران معرفی می‌کنند.

    ملکی تصریح کرد: بهتر بود با توجه به مکانیزهایی این منابع به صورت مستقیم در اختیار خریداران قرار می‌گرفت.

    وی با اشاره به اینکه روی هم رفته وضعیت رکود بازار خودرو با ارائه چنین وام هایی برطرف نمی شود، افزود: دولت باید سیستم مناسبی را برای تحریک بازار خودرو به کار گیرد زیرا کلا خرید اقساطی خودرو برای مصرف کنندگان سودی ندارد. به عنوان نمونه در خوشبینانه ترین حالت آنها  باید برای خرید اقساطی یک خودروی 20 میلیون تومانی هزینه زیادی را پرداخت کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو