عصر بازار

بازار مسکن در نیمه دوم سال ۹۴ چگونه است؟

عصر اعتبار- آیا برنامه‌های خروج از رکود و لغو تحریم‌ها می‌تواند در نیمسال باقی‌مانده از سال ۹۴ این بازار را بهبود بخشد و تغییری در این بازار ایجاد کند؟ این سوالی است که برخی از کارشناسان اقتصاد مسکن به آن پاسخ ‌داده‌اند.

بازار مسکن در نیمه دوم سال ۹۴ چگونه است؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، بعد از گذشت چند سال از رکود مسکن، آیا برنامه‌های خروج از رکود و لغو تحریم‌ها می‌تواند در نیمسال باقی‌مانده از سال 94 این بازار را بهبود بخشد و تغییری در این بازار ایجاد کند؟ برخی از کارشناسان مسکن نظرات خود را در این باره بیان کرده‌اند.

    بیت‌الله ستاریان در این باره بیان کرد: از نظر من بازار مسکن در نیمسال دوم تغییری نمی‌کند، با توجه به اینکه برنامه‌های دولت برای خروج از رکود، آنچنان برنامه‌ شتاب‌دهنده‌ای نیست، بنابراین فکر نمی‌کنم که تاثیر آنچنانی در بخش ساختمان و مسکن بگذارد و احتمالاً تا انتهای سال این رکود طول خواهد کشید.

    احمدرضا سرحدی بازار مسکن را در نیمسال دوم رو به نزول پیش‌بینی کرد و گفت: باز هم قیمت‌ها پایین‌تر خواهد آمد و رونقی هم نخواهد داشت، اگر اتفاقی بخواهد در این بازار رخ دهد، در سال آینده یا شاید هم از نیمه دوم سال آینده اتفاق بیفتد.

    او اظهار کرد: تاثیرات و تحولات بین‌المللی شاید اثر خود را در وضعیت بازار نشان دهد، اما تا پایان امسال هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و وضعیت به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کند و قیمت‌ها شاید نسبت به گذشته کمی پایین‌تر هم بیاید.

    این کارشناس مسکن در ادامه گفت: ولی قیمت‌هایی که الان وجود دارد، در بهترین حالت از قیمت تورم در بازار مسکن و از تورم عمومی کمتر است. بنابراین این رکودی که الان حاکم است، چون عامل جدیدی وارد نشده، من فکر نمی‌کنم که ما تا آخر سال تغییری در وضعیت و شرایط معاملات و شرایط قیمت‌ها داشته باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو