عصر بازار

صندوق بین المللی پول:

لغو تحریم ایران به سود اقتصاد جهان است

عصر اعتبار- صندوق بین المللی پول اعلام کرد توافق اخیر ایران و قدرت های جهانی برای لغو تحریم های اقتصادی، برای اقتصاد جهانی خبری مثبت خواهد بود.

لغو تحریم ایران به سود اقتصاد جهان است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، صندوق بین المللی پول اعلام کرد، توافق اخیر ایران و قدرت های جهانی برای لغو تحریم های اقتصادی، یک خبر مثبت برای اقتصاد جهانی خواهد بود.

    صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود که در دوبی منتشر شده آورده است، انتظار می رود بازگشت ایران به بازار جهانی نفت منجر به افزایش عرضه جهانی نفت شود و لغو تحریم ها فرصت های تجاری و سرمایه گذاری جدیدی را ایجاد کند.

    مسعود احمد، رئیس بخش خاورمیانه و آسیای میانه صندوق بین المللی پول گفت: «با کاهش تحریم ها، چشم انداز اقتصاد ایران به میزان قابل توجهی ارتقا یافته و پیش بینی می شود از طریق افزایش تجارت و سرمایه گذاری، منافعی عاید شرکای اقتصادی این کشور نیز بشود.»

    این گزارش می افزاید، شرکای اقتصادی سنتی ایران نظیر اروپا، ترکیه و امارات، همانند  چین و هند که مبادلات تجاری شان با ایران در طی دوره تحریم افزایش یافته، از این شرایط منتفع خواهند شد. همچنین پیش بینی شده که کشورهای قفقاز و آسیای میانه نیز از لغو تحریم ها منتفع شوند، به خصوص اگر در طی زمان آنها به قطب های ترانزیت برای مبادلات تجاری افزایش یافته بین ایران، آسیا و اروپا تبدیل شوند.

    احمد افزود: «رشد اقتصادی ایران می تواند در میان مدت به 4 درصد یا حتی بیشتر برسد، به شرطی که لغو تحریم ها با اصلاحات اقتصادی داخلی همراه باشد تا ثبات کلان اقتصادی و رشد همه جانبه اقتصادی تضمین شود.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی