عصر بازار

پیش‌بینی آینده شاخص بورس

تزریق نقدینگی می تواند بورس را به حرکت دربیاورد؟

عصر اعتبار- یک کارشناس بازار سرمایه: به طور کلی بازارها وارد فاز لختی به معنای آنکه سخت به خبرها واکنش نشان می‌دهند، شده‌اند و اگر واکنشی نشان دهند واکنش‌های کوتاه مدت است.

تزریق نقدینگی می تواند بورس را به حرکت دربیاورد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، یک کارشناس بازار سرمایه این چنین وضعیت بورس را پیش‌بینی کرد:از اواسط آبان‌ماه حرکت بورس به سمت بالا خواهد بود اما از آبان ماه تا اوایل بهمن ماه منفی خواهد بود و بعد از این ایام در شش ماهه نخست سال آینده بازار بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود.

    امیرمهدی خدیوی اظهار کرد: به طور کلی بازارها وارد فاز لختی به معنای آنکه سخت به خبرها واکنش نشان می‌دهند، شده‌اند و اگر واکنشی نشان دهند واکنش‌های کوتاه مدت است.

    وی ادامه داد: ،‌تنها راهی که می‌تواند لختی بازارها را از بین ببرد ورود پول و متضرر شدن جهت‌گیری های خلاف جهت بازار است، جریان نقدینگی لختی و بی‌حسی بازار را در مواجه با اخبار و اتفاقات از بین می‌برد.

    او با بیان این که دولت نگاه بانک محور بر کلیت اقتصاد دارد و آنچنان به اقتصاد بورس و سرمایه محور اهمیتی نمی‌دهد، گفت: اگر ریاست جمهوری در مورد بازار بورس و سرمایه صحبتی به میان نمی‌آورد این بازار نیز مستعد رویه افزایشی بود، اما صحبت‌های ریاست جمهوری جهش یک هفته‌ای بورس را در یک روز خلاصه کرد.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: صحبت‌های ریاست جمهوری امیدوار کننده بود، تمام پیش‌بینی‌ها در بازار بر آن است که بازار به کف خود رسیده و در پی تصویب برجام حرکت‌های ملموس‌تری دیده خواهد شد. از این رو تا اواسط آبان‌ماه حرکت بورس به سمت بالا خواهد بود، از آبان ماه که وارد جریانات سیاسی انتخاب مجلس خواهیم شد به واسطه آن که بورس کشور سیاسی است بازار تا اوایل بهمن ماه منفی خواهد بود که از این مدت تا 15 اسفند ماه باهوش‌های بازار خرید خواهند کرد و بعد از این ایام شش ماهه نخست سال آینده بازار بسیار خوبی را شاهد بوده،‌ که بورس پیش قراول کلان اقتصاد خواهد بود.

    وی در رابطه با بازار دلار و سکه گفت: دلار نیز برعکس عقیده کلی که در شرایط خوب نرخ آن ارزان می‌شود، با توجه به کاهش قیمت نفت، رویه افزایشی به خود خواهد گرفت و این موضوع همراه با کاهش میزان عرضه دلار است.

    او افزود: دولت به دنبال آن نیست که دخالتی در بازار سکه داشته باشد و برخی افراد با سرمایه‌ای در حدود 50 تا 60 میلیارد تومان بازار را کنترل می‌کنند و با نوسانات به این بازار مرده حرکت می‌بخشند.

    خدیوی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود خریداران معاملات بازار آتی روی نقطه‌های اصلاح‌ نرخ انس سود بسیار خوبی را از آن خود کنند.

    این کارشناس بازار آتی یادآور شد: با توجه به این که روند اعلام نرخ بهره آمریکا خیلی طولانی شده، انس این قضیه را پیش خور کرده و بعید است با توجه به رکود جهانی و وضعیت نابسامان کلیت اقتصاد جهان فدرال رزرو نرخ بهره را آنگونه که انتظار می‌رود دستخوش تغییر کند.

    او در پایان گفت: انس با توجه به رفتار عمده بازیگر خود نرخ 1210 دلار را در پایان سال 2015 میلادی شاهد خواهد بود، زیرا بازیگر اصلی این بازار به دنبال رفع ضرر و زیان یکساله خود است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو