عصر بازار

افزایش قیمت نفت و ثبات بهای طلا در معاملات امروز

عصر اعتبار- قیمت نفت در معاملات امروز اندکی افزایش یافت و به ۴۸ دلار و ۵ سنت رسید و طلا بدون تغییر محسوس در سطح ۱۱۶۸ دلار باقی ماند.

افزایش قیمت نفت و ثبات بهای طلا در معاملات امروز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، قیمت نفت پس از کاهش حدود یک دلاری در جلسه گذشته به دلیل افزایش حجم ذخایر نفت خام آمریکا، امروز افزایش یافت و به بالای 48 دلار رسید.  قیمت طلا نیز در نزدیکی پایین ترین رقم خود در بیش از یک هفته گذشته قرار داشت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر، امروز با 20 سنت افزایش به 48 دلار و 5 سنت رسید. قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز 86 سنت، معادل 1.8 درصد کاهش یافت و در پایین ترین رقم به 47 دلار و 50 سنت رسید که پایین ترین قیمت از اوایل اکتبر تاکنون بود.
    قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز که دیروز، یک دلار و 9 سنت، معادل 2.4 درصد کاهش یافته بود، امروز 19 سنت افزایش یافت و به 45 دلار و 39 سنت رسید. نفت خام آمریکا روز چهارشنبه به پایین ترین رقم 3 هفته گذشته یعنی 44 دلار و 86 سنت رسید.
    این هفته پس از آنکه حجم ذخایر  نفت خام آمریکا بیش از دو برابر آن مقداری که تحلیلگران انتظار داشتند افزایش یافت، نگرانی ها در مورد فزونی عرضه موجب شد تا قیمت ها تحت فشار قرار بگیرد.
    آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه نشان داد که حجم ذخایر نفت خام این کشور برای دومین هفته متوالی شاهد افزایشی قابل توجه بوده و با 8 میلیون بشکه افزایش در هفته منتهی به 16 اکتبر مواجه بوده است.
    در همین حال، در بازار طلا، قیمت هر اونس طلا بدون تغییر در رقم 1168 دلار و 20 سنت باقی ماند. فلز زرد روز چهارشنبه به رقم 1163 دلار و 50 سنت رسید که پایین ترین سطح قیمت از 13 اکتبر تاکنون بود، و در پایان معاملات افت قیمت 0.8 درصدی را تجربه کرد.
    در حال حاضر تقویت ارزش دلار و ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا از عوامل کاهشی در بازار نفت محسوب می شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی