عصر بازار

پیش از اقدام به بازنشستگی خوب فکر کنید؛

۱۰ دلیل مالی برای به تعویق انداختن بازنشستگی

عصر اعتبار- شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که مدت‌ها از خودتان پرسیده‌اید: «چه زمانی می‌توانم بازنشسته شوم؟»، اما وقتی به بازنشستگی نزدیک می‌شوید، ناگهان از خود می‌پرسید: «آیا واقعا الان آمادگی بازنشستگی را دارم؟»

۱۰ دلیل مالی برای به تعویق انداختن بازنشستگی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، بسیاری از افراد، فراموش می‌کنند که برای دوران بازنشستگی چه نیازهای مالی، عاطفی و روانی‌ای دارند. اما این داستان نباید برای شما هم تکرار شود. بنابراین، باید مطمئن شوید که برای بازنشستگی و لذت بردن از این دوران آمادگی کافی دارید. در این گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی فول، به علایمی که نشان می‌دهد احتمالا آمادگی بازنشستگی را ندارید، اشاره می‌کنیم که با بازنگری در آنها می‌توانید با خیال آسوده از دوران بازنشستگی لذت ببرید.

    نداشتن برنامه مالی مشخص
    یک بازنشستگی موفق، نیازمند برنامه دقیق و حساب شده است؛ اما تا زمان بازنشستگی، بسیاری از افراد به آن فکر نمی‌کنند. کارشناسان امور مالی، مانند «مایکل فوگوث»، مدیر موسسه مالی «فوگوث» می‌گوید: همیشه با این مساله مواجه شده‌ام. معمولا به افراد بسیاری برمی‌خورم که از من می‌پرسند ماهانه به چقدر درآمد نیاز دارند، اما با نگاه خشک و خالی من مواجه می‌شوند. تا زمانی‌که هزینه‌های خود را ندانید، نباید انتظار یک بازنشستگی آسوده را داشته باشید. بنابراین، نخست باید از نیازهای خود نظیر خوراک، برق و اجاره‌خانه یا اقساط وام شروع کنید و سپس هزینه‌هایی را که می‌خواهید را از آن فاکتور بگیرید. یعنی نیازها را به خواسته‌هایتان ترجیح دهید. وقتی این کار را کردید، به‌راحتی متوجه میزان درآمد بازنشستگی خود می‌شوید. بسیاری از افراد، بدون درنظر گرفتن هزینه‌هایی نظیر بیمه تامین اجتماعی و ... اقدام به بازنشستگی می‌کنند.

    از همین حالا مشکلات مالی دارید
    بسیاری از افرادی که در سنین بازنشستگی هستند، تا پیش از اینکه بازنشسته شوند هم درگیر مشکلات مالی نظیر پرداخت اقساط وام و سایر هزینه‌ها هستند که به‌محض فارغ شدن از کار، این شرایط به شدت وخیم می‌شود. بنابر اعلام شورای ملی سالمندان آمریکا، یک سوم افرادی که بازنشسته می‌شوند، پولی برای پرداخت هزینه‌های خود ندارند.

    اگر شما هم اکنون در پرداخت هزینه‌های زندگی با دشواری مواجه هستید، زمان مناسبی برای بازنشستگی و زندگی با حقوق کمتر نیست. شاید بهتر باشد دوباره در هزینه‌های خود بازنگری و پس‌انداز بیشتری برای بازنشستگی اندوخته کنید.

    همچنان بدهکار هستید
    خیلی از افراد در هنگام بازنشستگی حتی نمی‌دانند چقدر بدهی دارند. تنها چیزی که می‌دانند این است که بدهی‌هایشان در سطح متعادلی است و تصور می‌کنند درصورت بازنشستگی و ترک شغل هم از پس پرداخت آنها برمی‌آیند. این درحالی است که شما نیاز به زمان بیشتری دارید تا به طور کامل متوجه شوید در مجموع چقدر بهدی دارید تا بتوانید در ایام بازنشستگی دوران فارغ از بدهی را سپری کنید. بنابراین اگر بدهی‌های سنگینی دارید، باید تا زمانی‌که این بدهی‌ها را تعدیل نکرده‌اید، به کار کردن ادامه دهید. اقساط وام مسکن، خودرو و سایر دیون ماهانه، دغدغه‌هایی نیستند که بتوانید در دوران بازنشستگی هم تحمل کنید.

    به شغل نیاز دارید، اما نتوانسته‌ای یک کار پاره وقت بیابید
    بنابر گزارشی که ازسوی فدرال‌رزرو منتشر شده، 12.5 درصد آمریکایی‌ها تصمیم به بازنشستگی می‌گیرند و سپس یک کار نیمه‌وقت دیگر پیدا می‌کنند درحالیکه تنها 2.6 درصد از افرادی که قصد بازنشستگی دارند، به دنبال یک شغل تمام‌وقت می‌گردند. اما اگر نتوانسته‌اید شغل جدیدی پیدا کنید، بهتر است همین شغلی را هم که دارید از دست ندهید و مدت بیشتری بر سر همین کار باقی بمانید.

    عدم ارزیابی دوباره در ترکیب سهام و دارایی‌ها
    وقتی بازنشسته می‌شوید، سهام و دارایی‌ها، نقش حیاتی را در رفاه مالی شما ایفا می‌کنند. بنابراین، ارزیابی دوباره آن بخش مهمی از برنامه بازنشستگی است. خیلی منطقی نیست که در این سن، سهام و دارایی‌های خود را ازنظر میزان ریسک‌ها و بازدهی مورد ارزیابی و اصلاح قرار ندهید.بنابراین، پیش از بازنشستگی، باید بدانید چقدر دارایی داشته و گزینه‌های دسترسی به این دارایی چیست. هرچه به سن بازنشستگی نزدیک می‌شوید، باید استراتژی سرمایه‌گذاری خود را به سمت یک دارایی درآمدزا تبدیل کنید.

    نداشتن برنامه‌ریزی برای زمان
    اگر تنها دوستان شما افرادی هستند که با آنها کار می‌کنید یا تمام دوستانتان همچنان شاغل هستند، باید برای زمان بازنشستگی و بیکاری خود برنامه‌ریزی کنید. شمار افراد بازنشسته تنها زیاد است که این مساله یکی از مهمترین دلایل ابتلا به افسردگی است. بنابراین، توسعه دایره روابط اجتماعی، پیش از بازنشستگی بسیار ضروریست. مردم فکر می‌کنند وقتی بیکار شدند و اختیار وقتشان را کاملا در اختیار گرفتند، آن وقت سرگرمی‌های بسیاری خواهند داشت. اما وقتی بازنشسته شوید، هرروز برایتان مثل پنجشنبه و جمعه است و اگر از این روال خسته شوید و سرگرمی کافی نداشته باشید آن وقت ممکن است در خطر ولخرجی قرار گیرید.

    کارکردن همچنان برایتان مهم است
    اگر کارکردن همچنان برایتان اهمیت دارد و هدفتان پیشرفت کاری و افزایش حقوق است، نباید برای بازنشستگی عجله کنید. در همین کاری که هستید بمانید و تازمانی که انگیزه کافی دارید کار خود را ترک نکنید. بازنشستگی، تا پیش از دست یافتن به اهداف شغلی و حرفه‌ای پشیمانی به دنبال خواهد داشت.

    درباره هویت خود به‌عنوان یک فرد بازنشسته فکر نکرده‌اید
    درحال حاضر شاید فردی صاحب حرفه و شغل باشید یا در شغل کنونی خود برو بیایی داشته باشید. اما وقتی بازنشسته شدید چگ.نه فردی هستید؟ شاید امروز افراد به همکاری و حضور شما نیاز داشته باشند اما وقتی بازنشسته شدید این حس مهم بودن را باید از کجا کسب کنید. حقیقت این است که موقعیت یک فرد، عمدتا پس از بازنشستگی به کلی تغییر می‌کند. بنابراین، برای بازنشستگی داشتن آمادگی روحی بسیار مهم است. عدم آمادگی برای بازنشستگی، سبب افسردگی می‌شود.

    وظیفه مراقبت از فرزندان یا پدر و مادر پیر خود را دارید
    بسیاری از افرادی که قصد بازنشستگی دارند، یا مسئولیت مراقبت از والدین سالخورده خود را دارند یا همچنان از فرزندان خود سرپرستی و مراقبت می‌کنند. طبق مطالعات موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی پیو، 15 درصد از آمریکایی‌ها در سن 40 تا 59 سالگی همچنان از دو جهات تحت فشار هستند یعنی هم مراقب والدین سالخورده خود هستند و هم از فرزندان خود نگهداری می‌کنند. در واقع در هنگام بازنشستگی هرگز نمی‌توانید از این وظایف چشم‌پوشی کنید. بنابراین، تصمیم منطقی‌تر این است که تا زمانی که کمی از بار مسئولیت‌هایتان کم نشده، به کار کردن ادامه دهید.

    نداشتن تفاهم با همسر
    بازنشستگی یک تغییر جدی در زندگی و یک تصمیم شخصی نیست بلکه تصمیمی کاملا خانوادگی است. افراد زیادی هستند که در هنگام برنامه‌ریزی‌های زندگی، تنها به خودشان فکر می‌کنند. اما وقتی برنامه شما بازنشستگی باشد، باید با همسرتان نیز به تفاهم برسید. شاید همسرتان قصد نداشته باشد فعلا بازنشسته شود بنابراین اگر به تنهایی وارد سن بازنشستگی شوید، احتمالا آنجور که توقع دارید، به نتیجه دلخواهتان نخواهید رسید.

    همچنین، کاهش درآمد خانوار، منجر به افزایش مشکلات مالی شده و تنش‌ میان زوجین را افزایش می‌دهد. اگر همسرتان برای پرداخت هزینه‌های جاری همچنان روی درآمد شما حساب می‌کند، قطعا آمادگی بازنشستگی شما را ندارد. دراین‌صورت فشارهای بدهی روی او نیز افزایش می‌یابد و او باید بیش از آنچه که برنامه‌ریزی داشته کار کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو