عصر بازار

خانوارهای شهری پارسال چفدر هزینه خرید کفش و لباس کردند؟

عصر اعتبار- بازار پوشاک در سال گذشته وسعتی نزدیک به ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان داشته است . همچنین بزرگی بازار کفش برای خانوارهای شهری حدود ۵ هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان براورد شده است .

خانوارهای شهری پارسال چفدر هزینه خرید کفش و لباس کردند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از خبرآنلاین، شهری ها در سال گذشته بیش از 24 هزار میلیارد تومان خرج کفش و لباس کردند .

    بررسی ها نشان می دهد خانواده های شهری که بخش مهمی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند ، در سال گذشته به طور متوسط 24 هزار و 390 میلیارد تومان پول رخت و لباس و کفش پرداخت کردند . متوسط هزینه لباس و کفش هر خانوار شهری در حدود یک میلیون و 524 هزار تومان براورد شده است .

    هزینه کفش و لباس 4.6 درصد هزینه خانوار شهری را در سال 1391 از آن خود کرده است . برآوردها نشان می دهد ایرانی ها در سال گذشته نسبت به یک دهه قبل پول کمتری را برای سر و وضع خود اختصاص داده اند . پیش از این هزینه کفش و لباس خانوار بیش از5.6  درصد کل بودجه خانواده های شهری را از آن خود می کرد .

    در حال حاضر بیش از 72 درصد جمعیت ایران در شهرها زندگی می کنند .

    هر چند بازار لباس و کفش شهری ها در ایران بازاری به بزرگی 24 هزار میلیارد تومان در یک سال است اما بخش عمده ای از لباس و کفش مورد استفاده ایرانیان از خارج از کشور تامین می شود . نکته مهم اینجاست که حجم قاچاق در این حوزه بسیار بالاست و به این ترتیب بخش مهمی از فرصت های شغلی که به دلیل نیاز قطعی به کفش و پوشاک می تواند در داخل کشور ایجاد شود، با قاچاق از دست می رود .

    پایین بودن کیفیت، بالا بودن قیمت و مسائلی از این دست اقبال ایرانیان به پوشاک و کفش خارجی را افزایش داده است . محصولات نساجی ترکیه در سال های اخیر با اقبال خوبی در ایران روبرو شده است .

    گزارش بانک مرکزی درباره سبد مصرفی خانوارهای ایرانی نشان می دهد بخش مهمی از بودجه ای که صرف خرید کفش و پوشاک در سال گذشته شده است ، به بخش پوشاک اختصاص داشته است . بازار پوشاک در سال گذشته وسعتی نزدیک به 19 هزار و 200 میلیارد تومان داشته است . همچنین بزرگی بازار کفش برای خانوارهای شهری حدود 5 هزار و 182 میلیارد تومان براورد شده است .

    گزارش بانک مرکزی سبد درامدی و هزینه ای برای خانوارهای شهری را نشان می دهد به این ترتیب تقاضا و هزینه های 30 درصد جمعیت ایران در امارهای مذکور دیده نمی شود .

    با احتساب تقاضای 30 درصد باقیمانده جامعه وسعت بازار ایران بیش از این مقدار خواهد شد .

    در سال های اخیر روند مصرف گرایی در روستاهای ایران نیز به شدت در حال افزایش است .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو