عصر بازار

صندوق بین‌المللی پول:

عربستان تا سال ۲۰۲۰ ورشکسته می‌شود

عصر اعتبار- صندوق بین‌المللی پول هشدار داد عربستان سعودی تا ۵ سال آینده ورشکسته خواهد شد.

عربستان تا سال ۲۰۲۰ ورشکسته می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، صندوق بین‌الملل پول هشدار داد که عربستان سعودی در طول 5 سال آینده منابع مالی خود را از دست خواهد داد.

    به گزارش شبکه خبری راشاتودی، بر اساس آخرین گزارش مالی منطقه‌ای صندوق بین‌المللی پول، عربستان با 21/6 درصد کسری بودجه در سال 2015 مواجه خواهد شد و در سال 2016 نیز با 19/4درصد کسری بودجه خواهد داشت.

    صندوق بین‌المللی پول دو فاکتور را در چشم انداز منطقه‌ای، به عنوان فاکتورهای کلیدی عنوان کرد. این دو فاکتور توزیع و تعمیق بحران منطقه‌ای و سقوط قیمت نفت است.

    بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، پیش‌بینی می‌شود تا 5 سال آینده 10 میلیون نفر در کشورهای صادرکننده نفت به دنبال کار باشند و دست‌یابی ثبات مالی درمیان‌مدت و ایجاد  اشتغال چالشی برای دولت‌ها خواهد بود.

    بر اساس این گزارش، کارشناسان بسیاری پیش‌بینی کردند که قیمت پایین نفت برای آینده باقی می‌ماند.

    «مسعود احمد» دبیر دفتر آسیای مرکزی و خاورمیانه صندوق بین‌المللی پول در این‌باره گفته است «برای صادرکنندگان نفت در منطقه، کاهش قیمت نفت به کاهش درآمدها منجر شده و تنها در سال جاری بالغ بر 360 میلیارد دلار بوده است.»

    عربستان نیز به عنوان یکی از کشورهای تولیدکننده نفت، در اثر کاهش قیمت نفت با کاهش شدید درآمد مواجه شد. از سوی دیگر عربستان سعودی اخیرا و برای اولین بار از سال 2009 تا کنون با کسری بودجه مواجه شده است.

    دارایی‌های خارجی عربستان از ماه ژانویه تا آگوست حدود 82 میلیارد دلار افت داشتند. در اثر کسری بودجه در این کشور، پروژه‌های بسیاری مسکوت مانده‌اند.

    شرکت‌های ساختمانی، برای 6 ماه یا بیشتر دستمزدی دریافت نکرده‌اند و تاخیر در پرداخت دستمزدها اخیرا افزایش یافته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو