عصر بازار

کاهش شدید دستمزد ماهانه رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق

عصر اعتبار- یکی از نمایندگان ائتلاف ملی عراق از کاهش حقوق فود معصوم، رئیس جمهوری عراق و نیز حیدرالعبادی، نخست وزیر این کشور خبر داد.

کاهش شدید دستمزد ماهانه رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، سیمره الموسوی، نماینده پارلمان از ائتلاف ملی عراق اعلام کرد، بر اساس سقف جدید حقوق کارمندان دولت عراق، حقوق ماهانه معصوم از 77 هزار دلار به هشت هزار دلار کاهش یافته و حقوق العبادی نیز به کمتر از هشت هزار دلار رسیده است.

    الموسوی با اشاره به اینکه حقوق روسای سه قوه عراق به همراه معاونان و کارمندان آنها بار سنگینی بر هزینه‌های دولتی بود گفت: عدالت اجتماعی ایجاب می‌کند حقوق این اشخاص نیز کاهش یابد.

    این درحالی است که هیثم الجبوری، رئیس فراکسیون "کفاءات" پارلمان عراق سقف جدید حقوق کارمدنان دولتی را غیرمنصفانه و ارزیابی نشده عنوان کرد. طبق این دستور جدید،980 هزار دلار از حقوق ماهانه مقامات عالی کشوری کاسته و به طبقات پایین‌تر 25 هزار دلار افزوده می‌شود.

    الجبوری در ادامه تاکید کرد: نباید حقوق کارمندان دستخوش خلق و خوی شخص و یا واکنشی به یک اقدام ارزیابی نشده باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی