عصر بازار

رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی:

سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی باید پیگیری شود

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی: تأکید رهبری این است که اگر تحریم‌ها هم لغو شود همچنان سیاست ما باید سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی باشد و مواظب باشیم بازار ما بازار مصرف کالاهای خارجی نشود.

سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی باید پیگیری شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، حمیدرضا فولادگر در خصوص نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور درباره اجرای برجام گفت: از چند زاویه به نامه مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور می‌توان نگاه کرد، یکی این‌که بار دیگر اهمیت نقش حیاتی ولایت‌فقیه در کشور و قانون اساسی و نظام ما اثبات شد و ایشان به‌ عنوان فصل الخطاب وارد موضوع شدند و به همه بحث‌ها خاتمه دادند.

    وی افزود: باید خدا را برای نعمت رهبری شکر کرد؛ چراکه ایشان در مهم‌ترین مقاطع حساس و تاریخی انقلاب، مسائل نظام را به بهترین شیوه و با تدبیر و تیزبینی و بینش عمیق فیصله می‌دهند.

    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دوم این است؛ که با توجه به اینکه مصوبه شورای عالی امنیت ملی پس از تأیید رهبری لازم‌الاجرا می‌شد و قانون مصوب در مجلس شورای اسلامی پس از تأیید شورای نگهبان اجرا می‌شود و رهبری هم سیر برجام را در مسیر قانونی خود قرار داده بودند با طی شدن این سیر قانونی، ایشان به‌عنوان اینکه این سیر قانونی انجام شد وارد قضیه شدند و ورود ایشان به معنی رد کلی یا تأیید کلی نبود بلکه به سرانجام رسیدن این مسئله از مسیر قانونی خودش بود.

    فولادگر تأکید کرد: نکته سومی که باید مدنظر قرار گیرد این است که تأکیداتی که رهبر معظم انقلاب به دولت و رئیس‌جمهور دارند حاکی از این است که مبنا باید متن مذاکرات و قانون مجلس شورای اسلامی و مصوبه شورای عالی امنیت ملی باشد و مبنا تفسیر طرف مقابل قرار نگیرد.

    وی با بیان اینکه مبنا باید بر این قرار گیرد که اعتماد کامل به دشمن نداشته باشیم، تصریح کرد: باید راه‌های مقابله با نقض عهد و پیمان‌شکنی طرف مقابل که در نامه رهبری و قانون مجلس شورای اسلامی و مصوبه شورای عالی امنیت ملی ذکر شده‌اند را مدنظر داشته باشیم.

    نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نکته چهارم این است که رهبر معظم انقلاب صراحتاً اعلام کردند که اگر طرف مقابل تحریم‌ها را لغو نکرد و یا تحریم‌های جدیدی را اعمال کرد دولت باید اقدامات داوطلبانه را متوقف کرده و آمادگی تأمین نیاز 190 هزار سو کشور را داشته باشد.

    فولادگر اذعان داشت: بازطراحی راکتور هسته‌ای اراک و خارج کردن اورانیوم غنی‌شده منوط به قرارداد مطمئن و فیصله پیدا کردن پی‌.ام‌.دی است و با این‌ وجود یک سری از اقدامات اجرایی منوط به اقدامات متناظر است.

    رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: تأکید رهبری این است که اگر تحریم‌ها هم لغو شود همچنان سیاست ما باید سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی باشد و مواظب باشیم بازار ما بازار مصرف کالاهای خارجی نشود و قراردادها باعث واگذاری بازار در اختیار کالاها و خدمات خارجی نشود.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب در مقدمه نامه فرموده‌اند نباید به طرف‌های مقابل اعتماد کامل داشت و این‌ یک توافق‌نامه از نوع بده بستان است و این توافق به معنای تغییر در روند اصول انقلاب و ارزش‌های نظام و مسیر استکبارستیزی نظام نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو