عصر بازار

انتظار برای سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در آب‌های ایران

عصر اعتبار- گستردگی قابل توجه آب‌های ایران در یکی از مهم‌ترین دریاهای منطقه باعث شده در فضای پس از تحریم بار دیگر بنادر ایران به عنوان یکی از نخستین محیط های سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه مطرح شود تا جایی که بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی از هم‌اکنون برنامه‌های خود را برای حضور آینده‌شان در آب‌های ایران ارائه کند.

انتظار برای سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در آب‌های ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، در طول ماه‌های گذشته شرکت‌های مختلفی از اروپا گرفته تا جنوب شرق آسیا مذاکرات خود با سازمان بنادر و دریانوردی ایران را آغاز کردند تا بار دیگر و در سایه لغو تحریم‌ها بتوانند درون یکی از اصلی‌ترین بخش‌های دریایی منطقه نقشی پررنگ داشته باشند.

    این طرح‌های سرمایه‌گذاری که از بنادری مانند شهید رجایی و امام خمینی (ره) در خلیج فارس گرفته به چابهار در دریای عمان رسیده و حتی بنادری مانند انزلی و امیر‌آباد را در شمال کشور شامل می‌شود می‌توانند در آینده نزدیک توسعه‌ای قابل قبول را نصیب صنعت دریایی ایران کنند.

    همانطور که معاون توسعه مدیریت سازمان بنادر  گفته این بخش خود را آماده می‌کند تا به عنوان پیش‌رو در جذب سرمایه‌گذار خارجی عمل کرده و در این راستا مقدماتی را نیز فراهم کند تا جایگاه بنادر ایران در افق 1404 به اهداف در نظر گرفته شده برای تبدیل شدن کشور به قدرت دریایی اول منطقه فراهم شود.

    این مقدمات در طول هفته‌های گذشته به نتایج مطلوبی نیز رسیده تا جایی که طبق اعلام رییس سازمان بنادر، خارجی‌ها آماده‌اند حدود دو میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید دریایی در آب‌های ایران داشته باشند.

    هرچند هنوز سازمان بنادر جزییات این طرح‌ها و عرصه‌هایی را که بناست که خارجی‌ها در آن فعالیت کنند را مشخص نکرده ، اما با توجه به گستردگی پروژه‌ها از فضای دریایی گرفته تا کرانه و پس‌کرانه انتظار می‌رود این رقم به عنوان یک شروع ابتدایی بوده و در آینده نزدیک میزان سرمایه‌گذاری‌ها در آب‌های ایران افزایشی قابل توجه پیدا کند. در چنین شرایطی حتی اگر کشوری مانند هند نسبت به ورود به آب‌های ایران ابراز تردید کند احتمالا در آینده‌ای نزدیک چند شرکت خارجی جای آن را خواهند گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو