عصر بازار

اختصاص وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیاردی به واکسن‌‌سازها

عصر اعتبار- رئیس انستیتو پاستور ایران از ارائه تسهیلات حمایتی برای توسعه و سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان و علی‌الخصوص واکسن‌سازها خبر داد.

اختصاص وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیاردی به واکسن‌‌سازها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی قانعی، رئیس انستیتو پاستور ایران، در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مبنی بر گسترش شرکت های دانش‌بنیان و فراهم آوری شرایط رشد و ارتقاء پایه‌های اقتصادی و سود آوری این شرکت‌ها، از اعطاء تسهیلات ویژه انستیتو پاستور به شرکت‌های دانش‌بنیان و واکسن سازان کشور به منظور اختصاص وام‌های قرض‌الحسنه قابل ملاحظه خبرداد و افزود: به همین منظور انستیتو پاستور از محل صندوق اختصاصی خود با عنوان صندوق سلامت، 14میلیارد تومان وام به صورت قرض‌الحسنه به جامعه واکسن‌سازی و علی‌الخصوص شرکت ‌های دانش‌بنیان زیر مجموعه خود ارائه می‌دهد و علاوه بر آن به تازگی نیز درخواست رسمی کمک 100 میلیاردی پاستور به منظور توسعه پروژه‌های شرکت های دانش‌بنیان از صندوق نو‌آوری و شکوفایی ‌نیز ارسال شده است.

    افزایش 4برابری درآمد انستیتو پاستور ایران
    وی همچنین گفت: در حال حاضر بخش عظیم سرمایه‌ در چرخش انستیتو پاستور به شرکت های دانش بنیان محول شده که مدیریت این سرمایه نیز با خود شرکت‌ها است، به گونه‌ای که همین موضوع موجب افزایش 4برابری فروش محصولات از محل شرکت های دانش بنیان شده، افزایشی که این درآمد را از 12میلیارد به سقف 25 میلیارد تومانی رسانده است.

    درخواست 30 هکتار زمین برای توسعه شرکت های دانش‌بنیان
    رئیس انستیتو پاستور کشور همچنین به گسترش تعداد شرکت های دانش‌بنیان تا مرز60 شرکت اشاره کرده و ‌در این خصوص نیز تأکید کرد: در حال حاضر 30 شرکت ثبت شده در‌انستیو پاستور ایران در حوزه‌های زیست فناوری مشغول فعالیتند که از این تعداد 8 شرکت پیرامون تشخیص و تولید واکسن فعالیت می‌کنند ولی رشد چشم‌گیر و توسعه شرکت های دانش‌بنیان مستلزم توسعه‌فضای مورد نیاز نیز هست، نیازی که حالا موجب موافقت ریاست جمهوری و معاون اول رئیس جمهور با درخواست انستیتو پاستور، مبنی بر اختصاص زمینی به وسعت 30 هکتار در مجاورت مجموعه تولیدی و تحقیقاتی پاستور کرج شده، اقدامی که به زودی پاستور را قطب واکسن‌سازی و تولیدات زیست‌فناورانه می‌کند.

    قانعی اظهار داشت: شانس پیروزی و موفقیت شرکت های دانش‌بنیان بین 70 تا 80 درصد است و  تنها در 20درصد از موارد تولیدات و یا اقدامات فناورانه این شرکت ها با ناکامی مواجه می‌شود. این موضوع یکی از مهمترین و محکم‌ترین دلایل برای اعطای 14 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به 30 شرکت دانش‌بنیان ثبت شده ‌انستیتو پاستور در حوزه سلامت تاکنون است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی