عصر بازار

اقتصاد مقاومتی پس از برجام فراموش نخواهد شد

عصر اعتبار- دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه با اجرای برجام و برداشته شدن تحریم‌ها نباید اقتصاد مقاومتی فراموش شود، گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی در همه احوال و شرایط باید مدنظر قرار گیرد.

اقتصاد مقاومتی پس از برجام فراموش نخواهد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رحمت الله پورموسی ‌گفت: اگرچه برجام در اقتصاد کشور تاثیرگذار است و موجب باز شدن گره‌های اقتصادی می‌شود اما بی‌تردید سیاستهای اقتصاد مقاومتی نسخه شفاف بخش اقتصاد ایران است که باید در همه احوال و زمینه‌ها مدنظر قرار گیرد.

    وی افزود:اگر برجام نهایی شود به رفع تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کمک می‌کند ولی اگر اقتصاد مقاومتی را نادیده بگیریم اقتصاد فشلی خواهم داشت که شکوفا نیست.

    دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه نقش راه اقتصاد کشور باید بر مبنای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و گسترش شرکتهای دانش بنیان ترسیم شود، افزود: عده‌ای گمان می‌کنند اقتصاد مقاومتی تنها مربوط به زمان تحریم است در حالی که اقتصاد مقاومتی فراموش شدنی نیست و باید در همه احوال و شرایط به کار گرفته شود.

    به گفته دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، اگر به دنبال رشد و پویایی اقتصاد و رونق بازار کار هستیم باید به سمت اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی پیش برویم و ایجاد شرکتهای دانش بنیان و ‌بهره‌وری در بنگاههای تولیدی را در دستور کار قرار بدهیم.

    وی در عین حال بر لزوم تدوین استراتژی مدون اقتصادی تاکید کرد و گفت: برای احیای صنعت و توسعه اقتصاد نیازمند طراحی و تدوین یک استراتژی مدون و مشخص در سطح کلان هستیم بسیاری از کشورهای توسعه یافته بدون اتکا به نفت به سمت صنعتی شدن رفته‌اند ولی ما از دیرباز تا کنون تنها به فروش نفت و درآمدهای نفتی تکیه کرده‌ایم.

    به اعتقاد پور موسی، اتکا به نفت موجب شده تا امروز از صنایع روز دنیا عقب بمانیم و توان حضور در بازارهای رقابتی را از دست بدهیم در حالی که باید صنایع داخلی را احیا و صادرات را تقویت کنیم و وابستگی به درآمدهای نفتی را کاهش دهیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی