عصر بازار

یک مقام مسئول در سازمان بورس خبر داد:

مدیران بورس کره جنوبی میهمان بازار سرمایه ایران

تلاش سازمان بورس برای عضویت در آیسکو

عصر اعتبار- هیأتی عالی رتبه از بورس کشور کره جنوبی روز چهارشنبه هفته گذشته وارد کشور ایران شده و تفاهم نامه همکاری میان روسای بورس دو کشور به امضاء رسیده است.

مدیران بورس کره جنوبی میهمان بازار سرمایه ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بهادر بیژنی جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل و جذب سرمایه گذار خارجی با اعلام این خبرگفت: هیاتی از مدیران عالی رتبه بورس کشور کره جنوبی (KRX) متشکل از آقای چوئین ، رییس سازمان بورس این کشور و تنی چند از مدیران ارشد و میانی آن از هفته گذشته میهمان سازمان بورس و اوراق بهادار ایران شدند.

    وی افزود: طی گفت‌وگوهایی که صورت گرفت، هیات کره ای ضمن آشنایی با نهادهای مالی ایران تفاهم نامه‌ای در قالب (MIu) با سازمان بورس امضاء کرد که بر اساس آن دو طرف بر مبنای تعریف کار مشترک در زمینه های مختلفی از جمله تسهیل وروود سرمایه گذار خارجی و یا ارتباط برقرار کردن با نهادها و ارکان مختلف بازار سرمایه از جمله بورس کالا یا سمات با یکدیگر همکاری تنگاتنگی خواهند داشت.

    بیژنی با اشاره به ظرفیت‌های بالای بازار سرمایه ایران برای سرمایه گذاران خارجی افزود: حجم سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران در حال حاضر بسیار ناچیز بوده و این در حالی است که هم اکنون در خواست‌های بسیاری مبنی بر نحوه فعالیت در بازار سرمایه ایران وجود دارد.

    وی با بیان اینکه موضوع پیوستن سازمان بورس در سازمان بین المللی کمیسیون اوراق بهادار (ISCO) با جدیت در حال پیگیری است، عنوان کرد: در صورت الحاق در این فدراسیون الحاق شرکت بورس به فدراسیون بورس‌های جهانی (WFE) نیز میسر و تسهیل خواهد شد.

    به گزارش فارس بورس کره، (KRX) تنها اپراتور مبادلات اوراق بهادار در کره جنوبی است.

    بازار بورس اوراق بهادار کره، در سال 1953 در این کشور راه اندازی شد. در تاریخ 19 ژانویه 2005 بر اساس قانون شماره 7112 دولت کره جنوبی؛ بازار بورس اوراق بهادار کره Korea Stock Exchange، بورس فیوچرز کره Korea Futures Exchange و بورس کوسدک KOSDAQ Stock Market با هم ادغام شدند و بورس کره، تاسیس شد.

    در اکتبر 2011 بورس کره، با تعداد 1٫796 شرکت ذکر شده، ارزش بازاری معادل 1٫1 تریلیون دلار را دارا بود.

    دفتر مرکزی و بازار بورس اوراق بهادار کره، در شهر بوسان قرار دارد. همچنین یک دفتر برای بازارهای نقدی و نظارت بازار در شهر سئول مستقر است.

    هم اکنون مدیران بورس کره جنوبی و هیات همراه آن به میزبانی سازمان بورس به منظور اشنایی با ظرفیت های بازار سرمایه در بازارهای صادراتی در جزیره کیش به سر می برند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی