عصر بازار

بانک مرکزی:

نرخ چهار گروه مواد خوراکی گران و سه گروه دیگر ارزان شد

عصر اعتبار- بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران رابرای هفته منتهی به ۲۴ مهر ماه ۹۴ اعلام کرد که براین اساس نرخ چهار گروه مواد خوراکی نسبت هفته قبل از آن ثابت اما قیمت سه گروه دیگر کاهش داشته البته نرخ چهار گروه مواد خوراکی نیز با افزایش مواجه شده است.

نرخ چهار گروه مواد خوراکی گران و سه گروه دیگر ارزان شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، براساس اعلام بانک مرکزی نرخ لبنیات؛ گوشت قرمز، چای و روغن نباتی نسبت به هفته قبل از آن ثابت اما قیمت تخم مرع 3.2 درصد، میوه های تازه 5.2 درصد وگوشت مرغ 5.3 درصد کاهش داشته است.
    البته در همین دوره زمانی قیمت برنج 2.6 درصد، حبوب یک درصد، سبزی های تازه 2.1 درصد و قندو شکر 0.3 درصد با افزایش مواجه شده است.

    **لبنیات و تخم مرغ
    در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل ثابت بود. بهای تخم مرغ معادل 3.2 درصد کاهش داشت و شانه ای 74 تا 95 هزار ریال فروش می رفت.

    **برنج و حبوب
    در این هفته در گرو ه برنج، قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی بدون تغییر بود. بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل 2.9 و 3.4 درصد افزایش یافت. در گروه حبوب ، قیمت لوبیا سفید و لوبیا قرمزثابت بود و بهای سایر اقلام این گروه بین 0.4 تا 5 درصد افزایش داشت.

    ** میوه ها و سبزی های تازه
    در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید. میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبز ی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه قیمت گلابی معادل 4.3 درصد، هلو 3.7 درصد، انگور 0.7درصد و موز 0.9 درصد افزایش ولی بهای سایراقلام این گروه بین 0.7 تا 28 درصد کاهش یافت. در گروه سبزی های تازه قیمت سبزی های برگی بدون تغییر بود و بهای سایر اقلام این گروه بین 0.1 تا 5.7 درصد افزایش داشت.

    **گوشت قرمز و گوشت مرغ
    در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود و بهای گوشت مرغ معادل 5.3 درصدکاهش یافت.

    ** قند، شکر، چای و روغن نباتی
    در این هفته قیمت قند معادل 0.2 درصد و شکر 0.4 درصد افزایش داشت . بهای چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

    ** روایت بانک مرکزی از تغییرات یک ساله قیمت ها
    همچنین بانک مرکزی اعلام کرد در یک سال منتهی به 24 مهر ماه 94 نرخ لبنبات 5.5 درصد، برنج 8 درصد، حبوب 26.5 درصد، سبزی های تازه 3 درصد، گوشت قرمز 6.4 درصد،گوشت مرغ 2.5 درصد ، قند و شکر 6.5 درصد و روغن نباتی 0.8 درصد رشد داشته البته در همین دوره زمانی قیمت تخم مرغ 7 درصد، میوه های تازه 4 درصد و چای 1.3 درصد با کاهش مواجه شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو