عصر بازار

عامل ارتکاب ۳۷ فقره سرقت اینترنتی دستگیر شد

عصر اعتبار- فردی که طی ۳۷ مرحله از حساب شهروند همدانی برداشت غیر مجاز کرده بود، توسط مأموران پلیس فتای همدان دستگیر شد.

عامل ارتکاب ۳۷ فقره سرقت اینترنتی دستگیر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ اکبر امینی رئیس پلیس فتای استان همدان با اعلام این خبر افزود: با مراجعه و ارائه شکوائیه شهروند همدانی مبنی بر برداشت مبلغ قابل توجهی از حساب بانکی وی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

    وی گفت: در تحقیقات مشخص شد برداشت ها طی سی و هفت مرحله و به صورت خریدهای اینترنتی به طرق مختلف انجام پذیرفته است.

    این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی، فردی را با هویت معلوم شناسایی و دستگیر کردند.

    سرهنگ امینی گفت: متهم که با دانش بالای رایانه ای قصد پاک کردن رد پای خود را داشت، ابتدا هرگونه ارتباط خود را با پرونده انکار کرد ولی در مواجهه با ادله و مستندات انکار ناپذیر رایانه ای به بزه انتسابی اقرار و عنوان کرد در فرصتی مناسب اطلاعات هویتی حساب شاکی را به سرقت برده و از طریق اینترنت شروع به خریدهای متعدد کرده است.

    رئیس پلیس فتا همدان در پایان به شهروندان توصیه کرد:

    - رمز کارت بانکی خود را به صورت دوره ای وبه نحوی که قابل حدس زدن نباشد تغییر دهند.

    - با فعال نمودن سرویس پیامک بانک از کلیه تراکنش های حساب خود اطلاع پیدا کنند و در صورت مشاهده انجام تراکنش نا متعارف سریعا رمزهای حساب بانکی خود را تغییر دهند.

    - در صورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را سریعا با پلیس در میان بگذارند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی