عصر بازار

نشست مشترک بانک دی و صندوق ضمانت صادرات ایران برگزار شد

عصر اعتبار- نشست مشترک بانک دی و صندوق ضمانت صادرات ایران با هدف بررسی راهکارهای برقراری تعاملات بیشتر با حضور مدیران ارشد بانک و صندوق برگزار شد.

نشست مشترک بانک دی و صندوق ضمانت صادرات ایران برگزار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر احمد شفیع‌زاده در این نشست اظهار کرد: بانک دی در تلاش است تا به پیشبرد و رونق حوزه‌های ملی اقتصادی کمک کند. نگاه کلان مدیریت بانک این است که اگرچه پرداخت تسهیلات به کل مشتریان متقاضی یک وظیفه است اما بهتر است که این تسهیلات به بخش‌هایی از اقتصاد هدایت شود که نقش موثرتری ایفا می‌کنند.

    مدیرعامل بانک دی با اشاره به محدودیت‌هایی که در منابع وجود دارد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی ما این است که موضوعاتی را هدف گذاری کنیم و روی بخش‌هایی تمرکز کنیم که در اقتصاد ملی اثرگذارند از جمله صادرات غیر نفتی و تولید.

    وی در ادامه موضوع توافق هسته‌ای و برجام را مورد توجه قرار داد و گفت: در دوران پسا تحریم ضمن اینکه اقدام به اجرای سیاست‌های ابلاغ شده اقتصاد مقاومتی کرده‌ایم، گرایش بانک نیز به امر توسعه صادرات و حمایت از صادرکنندگان بیشتر شده است.

    همچنین  مهندس علی مهبودی ـ عضو هیات مدیره و معاون اعتبارات و بازاریابی بانک دی ـ در این نشست با اشاره به گسترش تعامل بانک با صندوق ضمانت اظهار کرد: اعطای بیش از 1600 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری سرمایه در گردش به صادرکنندگان در قبال ارائه ضمانت‌نامه‌های صادره صندوق ضمانت صادرات حاصل بخشی از همکاری دو مجموعه تا کنون بوده است.

    وی همچنین بر تداوم برگزاری جلسات آموزشی توسط مدرسان صندوق به منظورآشنایی کارکنان شعب منتخب بانک با خدمات متنوع صندوق در زمینه ضمانت‌نامه‌ها و بیمه‌نامه‌ها تاکید کرد.

    در ادامه این نشست دکتر سیدکمال سیدعلی ـ مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران ـ با تقدیر از حمایت بانک‌ها به ویژه بانک دی از صادرات و تولیدکنندگان صادرات‌محور اظهار کرد: کمک به تامین منابع مالی تولیدکنندگان صادراتی، تلاش برای کاهش نرخ سود تسهیلات صادراتی، فراهم سازی شرایط اعطای خطوط اعتباری که در شرایط پساتحریم عملیاتی خواهد شد و به طور خلاصه گسترش چتر حمایتی صندوق برای کاهش ریسک‌های صادراتی در اولویت‌های کاری صندوق قرار دارد.

    وی با ابزار امیدواری برای برطرف شدن محدودیت‌ها و تنگناهای مالی و بانکی ایجادشده در دوران تحریم‌ و برقراری عملیات عادی با بانک‌های خارجی بر مشارکت هرچه بیشتر بانک دی در شناخت اهلیت صادرکنندگان از طریق شرکت اعتبارسنجی وابسته به بانک به منظور حفظ منافع صندوق و مصالح بانک تاکید کرد.

    در این جلسه کاووسی و شهرآئینی اعضای هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات و مغیسه مدیر امور ضمانت نامه‌ها و نیز دکتر تهرانی معاون طرح و توسعه و قرائتی معاون امور بین‌الملل و ارزی بانک دی نیز حضور داشتند

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی