عصر بازار

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر:

حقوقی‌ها از سهام خود حمایت کنند

مذاکره با شرکتهای اروپایی

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر از مذاکره این شرکت با چندین شرکت اروپایی خبر داد و ضمن اعلام افزایش سرمایه ۵۰ درصدی این شرکت در آینده نزدیک، از سهامداران خواست تا از فروش سهم در شرایط فعلی خودداری کنند.

حقوقی‌ها از سهام خود حمایت کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، غلامرضا سلیمانی امیری در نشست خبری در جمع خبرنگاران از مذاکره این شرکت با شرکتهای اروپایی خبر داد و گفت: بعد از توافق هسته‌ای و تایید برجام شاهد حضور اکثر شرکتهای اروپایی در ایران و شرکت غدیر بودیم به طوری که ظرفیت قابل توجه سرمایه‌گذاری در ایران و در اختیار داشتن منابع فراوان و ارزان و محیط کسب ‌و کار مناسب باعث شده است تا شرکت‌های مختلف اروپایی به سرمایه گذاری در کشور اظهار علاقه کنند.

    وی افزود: از سویی دیگر از آنجایی که در سراسر جهان رکود و عدم رشد مشاهده می‌شود شرکت‌های بزرگ خارجی به دنبال این هستند تا فرصت‌های مطلوب را شناسایی کنند بنابراین برای کسب سود و درآمد علاقه‌مند شدند تا در بازار کشور سرمایه‌گذاری کنند.

    مذاکره با شرکتهای اروپایی

    سلیمانی امیری با بیان اینکه با ورود شرکت‌های خارجی به ایران قصد داریم تا از تکنولوژی، سرمایه و منابع نقدی آنها استفاده کرده و تکنولوژی جدیدی وارد کشور کنیم، افزود: در حال حاضر شرکت غدیر با شرکت‌ اروپایی که عمدتا از کشورهای ایتالیا، آلمان، فرانسه و اسپانیا هستند مذاکره کرده و به تفاهم رسیده است و قرار شد با این شرکتها در بخش‌های پتروشیمی، گاز، نیروگاه ، آب‌شیرین‌ کن و معدن مشارکت کند.

    وی افزود: در حال حاضر ارزش پروژه‌های آماده این شرکت حدود 8.5 میلیارد یورو است که امیدواریم با مذاکرات انجام شده پنج میلیارد یورو جذب سرمایه از سوی شرکتهای خارجی داشته باشیم و پروژه‌ها را به صورت فاینانس انجام دهیم.

    مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر اظهار کرد: بنابراین امیدواریم در آذرماه و بعد از اجرایی شدن برجام این پروژه‌ها را عملیاتی کنیم از سوی دیگر به دلیل این‌که پروژه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در دست اقدام داریم باید نقدینگی بیشتری در پروژه‌ها داشته باشیم، زیرا وضعیت رکودی حاکم در اقتصاد، شرکتها را با معضل کمبود نقدینگی مواجه کرده است.

    افزایش سرمایه 50 درصدی غدیر

    سلیمانی امیری با بیان اینکه پروژه های شرکت در اوایل سال 1395 به بهره برداری می رسند، خاطر نشان کرد: برای بهره برداری از پروژه ها نیاز به نقدینگی داریم که در این راستا شرکت غدیر برنامه افزایش سرمایه 50 درصدی را در دستور کار قرار دارد و طبق آن قرار است از هفتم آبان‌ماه سرمایه شرکت از 3600 میلیارد تومان به 5400 میلیارد تومان افزایش یابد که از این میزان 1000 میلیارد تومان از طریق مطالبات و آورده نقدی بوده و 800 میلیارد تومان نیز از طریق اندوخته و سود و زیان انباشته محقق می‌شود.

    وی عنوان کرد: بنابراین از 50 تومان سودی که برای هر سهم با افزایش سرمایه در نظر گرفته می‌شود 22 تومان از محل سود و زیان انباشته و 28 تومان از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران است که با تعلق گرفتن سهام جایزه بخشی از مطالبات را تبدیل به افزایش سرمایه‌ کرده و برخی را به صورت نقدی پرداخت می کنیم.

    به گفته مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر این افزایش سرمایه برای پروژه‌های شرکت بسیار مهم بوده و امیدواریم با بهره‌برداری پروژه‌ها وضعیت شرکت و پیش‌بینی سود در سال 1395 افزایش پیدا کند.

    خوراک 13 سنتی باید تعدیل شود

    مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در ادامه در خصوص نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی گفت: با اجرایی شدن اصل 44 اکثر شرکت‌های دولتی از جمله معادن و پتروشیمی‌ها خصوصی‌ شدند و سازوکار خصوصی بر آنها حاکم شد، اما مواد اولیه از جمله خوراک گاز و عوارض مالکانه معادن از فاکتورهایی است که در دست دولت بوده و شرکت‌های این بخش از قیمت‌گذاری دولت در خصوص خوراک گاز و معادن متاثر هستند.

    سلیمانی امیری اضافه کرد: این در حالی است که با مطرح شدن خوراک 13 سنتی، شرکت غدیر نظر کارشناسی خود را در خصوص نرخ خوراک اعلام کرده و با تهیه گزارش بین‌المللی اعلام کرده است که قیمت 13 سنتی برای خوراک پتروشیمی مناسب نبوده و قیمت خوراک باید تعدیل شود، زیرا در سایر کشورها قیمت خوراک پایین‌تر از قیمتی است که دولت اکنون این خوراک را به فروش می‌رساند.

    وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که قیمت خوراک پتروشیمی‌ها اصلاح و محاسبه شده و طبق قانون به هشت سنت برسد.

    مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر یادآور شد: با کاهش قیمت نفت، قیمت گاز نیز تحت تاثیر آن افت کرد و سپس قیمت محصولات پتروشیمی با کاهش روبه‌رو شد بنابراین با افت قیمت نفت، شرکت‌های پتروشیمی در دو بخش ضرر کردند اول این‌که کاهش قیمت نفت باعث کاهش قیمت و فروش این شرکت‌ها در سطح جهانی شد و از سوی دیگر نرخ خوراک را افزایش داد.

    سلیمانی امیری با بیان این‌که در راستای اقتصاد مقاومتی قرار است تا حد امکان نیاز به کشورهای دیگر را کاهش دهیم، عنوان کرد: افزایش نرخ خوراک و کاهش قیمت محصولات پتروشیمی موجب کاهش سود شرکت‌ها شده و باعث شد تا شرکت‌ها مالیات کمتری پرداخت کنند و در نهایت دولت با کاهش درآمد مواجه شد بنابراین افزایش نرخ خوراک به ضرر دولت شد.

    وی ادامه داد: این در حالی است که باید اقداماتی انجام می شد تا جلوی زیان شرکت‌های پتروشیمی گرفته می شد زیرا این شرکت‌ها یکی از قوی‌ترین بخش‌های اقتصاد بوده و بزرگ‌ترین بخش صادرات غیرنفتی را انجام می دهند ولی متاسفانه با اقدامات انجام شده سرمایه‌گذاری در این بخش کاهش یافت.

    خروج غدیر از بخش ساختمان

    مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر به خروج شرکت از سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان خبر داد و گفت: شرکت غدیر در حال حاضر در بخش‌های معادن، انرژی، ICT و نفت و گاز که ارزش افزوده بالایی دارند ورود کرده و سرمایه‌گذاری جدیدی در سایر بخش‌ها انجام نمی‌دهد، به‌طوری که این شرکت از سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان با وجود مزیت نسبی این صنعت، خارج شده و قرار است عمده فعالیت‌های خود را در بخش‌های نفت و گاز و انرژی به انجام برساند.

    سلیمانی امیری اضافه کرد: از سوی دیگر شرکت غدیر با همکاری وزارت کشور پروژه الکترونیکی شدن انتخابات را برای اولین‌بار در کشور انجام می‌دهد و در این راستا قرار است 30 درصد انتخابات به صورت الکترونیکی انجام شود.

    وی در ادامه‌ی این نشست به حمایت سرمایه‌گذاری حقوقی از بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری غدیر علی‌رغم شرایط نامساعد بورس و کاهش قیمت‌ها با خرید سهم از زیرمجموعه‌های خود حمایت کرد و سهمی را به فروش نرساند. بنابراین انتظار این است که سایر حقوقی‌ها نیز از سهم خود حمایت کنند زیرا در حال حاضر قیمت سهام شرکتها به یک سوم قیمت جایگزینی رسیده و بسیار کاهش یافته است.

    مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر تاکید کرد: به اعتقاد من سهامداران حقیقی نباید در شرایط فعلی و با این قیمت سهام خود را به فروش برسانند زیرا وضعیت اقتصادی به این گونه نخواهد بود و به دلیل ورود سرمایه‌گذاران خارجی اقتصاد از رکود خارج شده و بازار سرمایه وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

    وی عنوان کرد: لذا از سهامداران حقیقی درخواست می‌کنم در صورتی که نیاز به پول ندارند سهام خود را در این بازار به فروش نرسانند زیرا فروش سهام یعنی تاراج‌ کردن پول و حراج سرمایه زیرا در صورتی که حتی 20 درصد مذاکرات به نتیجه برسد و اجرایی شود تحول اساسی در بازار سرمایه به وجود می‌آید.

    وی همچنین در پایان از ورود شرکتهای زیرمجموعه غدیر به بازار سرمایه خبر داد و گفت: شرکت های هلدینگ سیمانی غدیر و غدیر ایرانیان از شرکتهای هستند که به زودی وارد بازار سرمایه می شوند زیرا شرکت غدیر قصد دارد تا شرکتهای زیر مجموعه خود را برای ورود به بورس آماده کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو