عصر بازار

افزایش تسهیلات مسکن در انتظار ابلاغ بانک مسکن

عصر اعتبار- مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران گفت: اوراق تسهیلات مسکن تا زمانی که مصوبه رسمی افزایش میزان وام از سوی بانک مسکن ابلاغ شود با همان شرایط و قیمت قبلی به فروش می‌رسد.

افزایش تسهیلات مسکن در انتظار ابلاغ بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فرابورس ایران؛ علیرضا توکلی در خصوص تاثیر افزایش وام مسکن بر قیمت اوراق تسهیلات گفت: با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش میزان وام مسکن منتظر هستیم تا سیاست‌های جدید این مصوبه رسما از سوی بانک مسکن اعلام شود تا تصمیمات لازم در خصوص شرایط اوراق تسهیلات گرفته شده و در چارچوب این مصوبه تغییرات صورت گیرد.
    مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران افزود: در حال حاضر رسما اتفاق خاصی در قیمت اوراق تسهیلات مسکن رخ نداده و بازار این اوراق بر اساس اخبار و شایعات حرکت می‌کند و قیمت را تغییر می‌دهد بنابراین تا زمانی که رسما این مصوبه ابلاغ نشود افزایش قیمت قابل دفاع نیست.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر اوراق تسهیلات مسکن با همان قیمت و شرایط قبلی به فروش می‌رسد، در خصوص احتمال افزایش قیمت این اوراق به دلیل افزایش میزان وام مسکن گفت: در گذشته نیز با افزایش وام مسکن محدودیت‌هایی در اوراق تسهیلات مسکن اعمال شد که آن محدودیت‌ها همچنان پابرجا بوده و اگر با افزایش پیدا کردن وام مسکن شوک جدیدی به بازار وارد شود قطعا اقدامات لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.
    به گفته توکلی، تا زمانی که بانک مسکن مصوبه رسمی در خصوص افزایش میزان وام مسکن را ابلاغ نکند اوراق تسهیلات مسکن با همان قیمت و شرایط به فروش می‌رسد.
    بر اساس این گزارش؛ اظهارات مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران در حالی است که قیمت اوراق تسهیلات مسکن که مدتها به دلیل رکود حاکم در بخش مسکن و کاهش احتمالی نرخ سود سپرده بانکی روند نزولی به خود گرفته و تا محدوده 61 هزار تومان افت کرده بود، از چهارشنبه هفته گذشته و بعد از اظهارات مربوط به جهش اقتصادی روند صعودی خود را آغاز کرد و مجددا به محدوده 70 هزار تومان برگشت.
    گفتنی است، اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان، یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند، یعنی برای دریافت وام 45 میلیونی مسکن باید 90 ورقه حق تقدم تسهیلات خریداری شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو