عصر بازار

یکشنبه ۳ آبان؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر اعتبار- در معاملات امروز یکشنبه ۹۴.۰۸.۰۳ در بازار برق بورس انرژی ۱۰,۸۱۲ مگاوات برق به ارزش ۹۷ میلیارد و ۳۰۳ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش بیش از ۲ برابری را نشان می¬دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز تغییرات چندانی نداشت و 0.01 درصد نزول را به ثبت رساند.


    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است؛ از اواسط مهر ماه روندی صعودی به صورت پلکانی در قیمت شکل گرفته به طوری که قیمت پس از مقداری صعود، کمی متوقف شده و دوباره صعود خود را آغاز کرده است؛ در حال حاضر نیز قیمت پس از صعود روز معاملاتی قبل در معاملات امروز به ثبات رسیده است. حال باید دید روند پلکانی قیمت ادامه خواهد داشت یا تغییر روند را پیش رو خواهیم داشت.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، با توجه واریز بخش چهارم اعتبار مهر ماه به حساب شرکت های توزیع نیروی برق و همچنین اضافه شدن 6 شرکت توزیع نیروی برق جدید جهت تأمین کامل برق از طریق بورس انرژی از یک سو و افزایش حجم عرضه نیروگاه¬ها از سوی دیگر، افزایش قابل توجهی در حجم و ارزش معاملات به ثبت رسید. در بازار امروز معاملات در محدوده قیمت¬های روز معاملاتی قبل با اندکی نزول به انجام رسید که با توجه به آرایش قیمت های پیشنهادی و حجم عرضه ها در بازار، احتمال کاهش قیمت نیز وجود دارد.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:


    بررسی روند نماد 13940813 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940813 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره روندی با ثبات در محدوده 336,000 ریال داشته و در اواسط دوره شیب صعودی به خود گرفته و تا محدوده 365,000 ریال رشد داشته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در ابتدای دوره روندی نزولی بوده و پس از افت تا محدوده 350,000 ریال در انتهای دوره شیب صعودی به خود گرفته و تا 373,000 ریال رشد داشته است.
    در این نماد تا به امروز 2,228 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 25/07/1394 با 851 مگاوات می‌باشد.


    روند نماد 13930813 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو