عصر بازار

استاندار گیلان:

نمایشگاه های توانمندی های اقتصادی ایران نقش مهم در دوران پساتحریم دارند

عصر اعتبار- استاندار گیلان گفت: برپایی نمایشگاه های توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، نقش مهمی در دوران پسا تحریم دارند.

نمایشگاه های توانمندی های اقتصادی ایران نقش مهم در دوران پساتحریم دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدعلی نجفی عصر یکشنبه در استانداری گیلان در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران با محوریت استان گیلان که پیش از این در شهر باکو جمهوری آذربایجان برگزار شده بود اظهارکرد: امیدواریم بخش خصوصی گیلان در این نمایشگاه حضور گسترده داشته باشد چرا که دستاوردها و توانمندی های کشور ازطریق نمایشگاه ها منتقل می شود و نقش بسیار موثری در شناخت محصولات دارد.
    وی ارتباطات جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران پس از استقرار دولت تدبیر و امید را بسیار نزدیک و مثبت خواند و افزود: جمهوری آذربایجان بویژه باکو، برای گسترش روابط اقتصادی استان گیلان بسیار حائز اهمیت است و برگزاری این نمایشگاه با محوریت گیلان، گامی مثبت در جهت گسترش روابط و مناسبات دو طرف خواهد بود.
    نجفی این نمایشگاه را نمایشگاه تخصصی آب و برق، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی، نفت، گاز و پتروشیمی جمهوری اسلامی ایران با محوریت استان گیلان ذکر و بیان کرد: این نمایشگاه، اولین نمایشگاه تخصصی حوزه های یادشده است که بیست و ششم تا بیست و هشتم آبان ماه جاری در باکو برگزار می شود.
    استاندار گیلان اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت ایران با توجه به آنکه استان گیلان در گذشته حضوری قوی در این بخش داشته، از برگزاری این نمایشگاه استقبال کرده است.
    وی همچنین با اشاره به اجلاس کمیسیون همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان که ماه گذشته برگزار شد، گفت: بر اساس توافقنامه امضا شده، مقرر شد طرف آذری، هشت کیلومتر راه آهن را تا نقطه صفر مرزی ادامه دهد و طرف ایرانی نیز در قالب این توافقنامه، تا دو کیلومتر خط راه آهن را ادامه خواهد داد تا این خط ریلی در نهایت به پایانه ای که در آستارا در ایران ساخته می شود، متصل شود.
    نجفی خاطرنشان کرد: با اتصال این راه آهن و چند برابر شدن تبادلات تجاری دو کشور از طریق استان گیلان، بر اهمیت توسعه روابط گیلان با جمهوری آذربایجان افزوده خواهد شد.
    وی افزود: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه ، در رابطه با احیای گردشگری دریامحور، تقویت گردشگری سلامت و بهره گیری از ظرفیت بنادر و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استان در کنار اتصال خط ریلی با مقامات جمهوری آذربایجان مذاکره می شود.
    نشست رؤسای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، هفدهم و هجدهم مهرماه امسال در آستارا جمهوری آذربایجان و آستارا جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
    محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، ریاست هیأت ایرانی و مصطفی یف وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان، ریاست هیأت آذری را بر عهده داشتند.
    در نشست کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان موسوم به آستارا - آستارا که در فرمانداری آستارا ایران برگزار شد، سند توافقنامه اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به ایران امضا شد که بر اساس آن، پروژه اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به ایران، طی سال آتی به اتمام می رسد.
    بر این اساس تعیین شد تا طرف آذری، هشت کیلومتر راه آهن را تا نقطه صفر مرزی ادامه دهد و طرف ایرانی نیز در قالب این توافقنامه، تا دو کیلومتر خط راه آهن را ادامه خواهد داد تا این خط ریلی در نهایت به پایانه متصل شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو