عصر بازار

مدیرعامل شرکت بیمه سینا:

مطالبات معوق بیمه "سینا" تکان نخورد

عصر اعتبار- امین شیرکانی افزود: میزان مطالبات معوق این شرکت در شش ماه نخست امسال نسبت به پایان سال ۹۳ همچنان ثابت مانده است

مطالبات معوق بیمه "سینا" تکان نخورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از نسیم، مدیر عامل شرکت بیمه سینا، اعلام داشت که میزان مطالبات معوق  این شرکت در شش ماه نخست امسال  نسبت به پایان سال  93  همچنان ثابت مانده است.
    امین شیرکانی در گفتگو با «نسیم»، میزان مطالبات معوق  پیشین شرکت بیمه سینا را 114 میلیارد تومان دانست و افزود که  این رقم در  پایان  سال  93 به  73 میلیارد تومان  رسیده است.
    به گفته وی، در شش ماه  نخست امسال و با وجود افزایش  فروش بیمه نامه های شرکت، بیمه "سینا" همچنان  مطالبات معوق  آن بر روی  عدد 73  میلیارد تومان تثبیت شده است.
    مدیرعامل شرکت بیمه سینا، خبرداد که سرمایه  این شرکت تا  پایان امسال به 150 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که این افزایش  سرمایه، ازمحل  مطالبات  سهامداران  و منابع نقدی  صورت خواهد گرفت.
    وی، با بیان اینکه، این شرکت  مجمع افزایش  سرمایه  خود از 150 به 250 میلیارد تومان را  هم در انتهای سال  جاری برگزار خواهد کرد ، اظهارداشت که ثبت افزایش  سرمایه شرکت به رقم 250 میلیارد تومان به ابتداس سالی  95 موکول خواهد شد.
    به گفته وی، سرمایه شرکت بیمه سینا، اکنون 72  میلیارد تومان است.
    شیرکانی درعین حال، خبرداد که  حق  بیمه تولید شرکت بیمه سینا در نیم سال نخست امسال  نسیت به مدت مشابه سال قبل  22 درصد افزایش  داشته است.
    از قرار معلوم،حق بیمه تولیدی شرکت بیمه سینا در سال  93 حدود  400 میلیارد تومان بوده هر چند که حق بیمه تولیدی این شرکت  در سال 92  بیش از 500 میلیارد تومان بوده و به نظر می رسد یکی از دلایل این کاهش، حذف بیمه نامه درمانی زیان ده از سبد پرتفوی  شرکت بیمه سینا بوده است.
    بر اساس آمار، سهم  بیمه نامه شخص ثالث در سبد پرتفوی شرکت بیمه سینا، اکنون، کمتر از 25 درصد بوده که گمان می رود سهم بیمه نامه درمان در سبد پرتفوی این شرکت هم به عدد  50 درصد می رسد.
    طبق اعلام شرکت بیمه سینا، نسبت خسارت  این شرکت  پیشتر، 150 درصد بوده  که  در حال حاضر، نسبت خسارت این شرکت به 85  درصد رسیده و با اصلاح بیشتر، درصد خسارت به رقم استاندارد(نرم)صنعت بیمه  خواهد رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو