عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی ایران و برزیل:

برزیلی‌ها از صادرات ایران ۱۴۰ درصد مالیات می‌گیرند

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی ایران و برزیل با اعلام ۲۰ برابر بودن صادرات برزیل به ایران، گفت: در حالی که صادرات برزیل به ایران یک طرفه و ناعادلانه است، این کشور برای واردات کالا از ایران تا ۱۴۰ درصد تعرفه گمرکی در محصولاتی مانند فرش اعمال می‌کند.

برزیلی‌ها از صادرات ایران ۱۴۰ درصد مالیات می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سید فخرالدین عامریان در واکنش به خبر تراز منفی ایران در تجارت با برزیل و اعلام صادرات 3 برای برزیل به ایران، اظهار کرد: مسئولان ایرانی بر اساس آمار گمرک خودمان، صادرات برزیل به ما را 300 میلیون دلار می‌دانند در حالی که میزان صادرات برزیل به ایران بیش از 2 میلیارد دلار است.

    وی افزود: به دلیل شرایط خاصی که ایران در زمان تحریم داشت، بخش زیادی از کالاهای ایرانی با واسطه امارات به ایران آمد که این ارقام در میزان مبادلات تجاری دو کشور و تراز منفی تجاری ایران، آورده نشده است.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران و برزیل ادامه داد: در دیداری که بنده با وزیر کشاورزی برزیل داشتم، وی عنوان کرد که میزان صادرات برزیل به ایران بیش از 2 میلیارد دلار است.

    وی خاطر نشان کرد:  ذرت،ذرت دانه، دانه سویا، روغن خوراکی، شکر، گوشت گوساله عمده کالاهایی هستند که از این کشور به ایران می‌آید و صادرات ما به این کشور عمدتا فرش دستبافت؛ کشمش،کود اوره و پلی‌اتلین است. 

    برزیل هم مثل اروپایی‌ها به فکر فروش کالا به ایران است

    عامریان یادآور شد:  زمانی که ارتباط  نابرابر تجاری بین دو کشور بر قرار است، کشوری که سود بیشتری می‌کند برای حفظ بازار خود در کشور هدف، تعرفه واردات برخی از کالا ها را کاهش می دهد تا کمی به صادرات کشور ضعیف تر اضافه شود اما در حال حاضر، برزیل برای واردات فرش ما 140 درصد، کشمش 40 درصد و کود اوروه 7 درصد تعرفه گمرکی اعمال کرده است.

    وی تصریح کرد:  صاردات فرش ایران در این شرایط با قبول تعرفه بالا، 20 میلیون دلار است که در صورت کاهش تعرفه به 60 تا 70 درصد، امکان صاردات 100 میلیون فرش دستبافت به کشور برزیل وجود دارد.

    عامریان گفت: صاردات فرش دستبافت هند به برزیل 3 برابر ما، یعنی  60 میلیون دلار است.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران و برزیل با اشاره به ورود هیئت تجاری برزیل به ایران، اظهار کرد: بعد از توافق هسته‌ای هیئت های تجاری زیادی از  کشور های اروپلایی به ایران آمدند اما نتیجه ای برای ایران در بر نداشته و سرمایه گذاری  یا حتی سرمایه گذاری مشترکی، انجام نشده و به نظر می رسد که بیشتر برای سنجیدن شرایط فروش کالای خود به ایران آمده اند.  هیئت برزیلی نیز به همین منظور آمده است و باید هوشیاری لازم را داشته باشیم.

    علاقه‌مندی برزیلی‌ها برای فروش هواپیما و قطعات به ایران

    عامریان افزود: در زمان تحریم، تحریم‌های بانکی برزیل علیه ایران، حتی زود تر از کشورهای اروپایی آغاز شد، اما الان راغب هستند که فعالیت خود را در ایران هرچه زود تر شروع کنند.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تمایل ایران، برزیل نیز علاقه به همکاری در صنعت هواپیمایی و فروش هواپیما و قطعات به ایران دارد یا خیر؟ گفت: برزیل یکی از برترین هواپیماسازهای دنیا است و در شرایط جدید، برزیل تمایل به فروش هواپیما و قطعات به ایران دارد و به نظر من توافقی در این زمینه بین دو کشور جاری خواهد شد.

    ایرانی هر تن گوشت برزیلی را 100 یورو گران تر می‌خرد

    عامریان درباره واردات گوشت برزیلی به ایران، خاطر نشان کرد: بر خلاف مواردی که در رسانه ها درباره اختلاف قیمت 800 یورو در هر  تن گوشت ارسالی به ایران در مقایسه با سایر کشورها صحبت می شود که  این اختلاف قیمت حداکثر 100 یورو در تن است.

    وی در باره دلیل این اخلاف قیمت گفت: ذبح اسلامی و هزینه خاص آن نظیر تفکیک و نگهداری جداگانه،کنترل‌های بهداشتی و شرعی و حمل نقل باعث این اختلاف قیمت شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی