عصر بازار

مدیرعامل بیمه تعاون:

لغو قرارداد گمرک حق بیمه تولیدی تعاون را ۲۹ درصد کاهش داد

عصر اعتبار- علی حبیب محمدی افزود: ۹۰ درصد پرتفوی شرکت بیمه تعاون، مربوط به قرارداد گمرک بوده که به دلیل پاره‌ای مشکلات، شرکت بیمه تعاون این قرارداد را با گمرک ملغی کرد

لغو قرارداد گمرک حق بیمه تولیدی تعاون را ۲۹ درصد کاهش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از نسیم، مدیر عامل شرکت بیمه تعاون، افت 29 درصدی حق بیمه تولیدی شرکت متبوع خود در پنج ماهه نخست امسال را ناشی از تاثیرگذاری حذف قرارداد فروش بیمه نامه به گمرک از اسفندماه سال گذشته دانست.
    "بیمه مرکزی در  آخرین گزارش خود که مربوط  به عملکرد  پنج ماهه نخست امساتل است اعلام داشته که میزان حق بیمه تولیدی  شرکت بیمه تعاون با 29.8 درصد کاهش به  217 هزار و 317 میلیون ریال  رسیده است."
    طبق اعلام  بیمه مرکزی، تعداد بیمه نامه های صادره شرکت بیمه تعاون 94 هزارو  938  و خسارت پرداختی  این شرکت 53 هزارو 751 میلوین ریال و تعداد موارد خسارت  شرکت بیمه تعاون در پنج ماهه نخست  امسال  به  24 هزارو 39 مورد رسیده است.
    البته افت حق بیمه تولیدی در پنج ماه نخست امسال ،منحصر به شرکت بیمه تعاون نبوده و بر اساس اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی،حق بیمه تولیدی شرکت های بیمه‌ای چون "ملت"،"نوین"،"میهن"و"آسماری" هم به ترتیب 7.8، 10.8، 23.5 و  8.3 درصد رشد منفی داشته است.
    علی حبیب محمدی در گفتگو با «نسیم»،توضیح داده که نزدیک به  90 درصد پرتفوی  شرکت بیمه تعاون، مربوط به  قرارداد گمرک بوده که به دلیل پاره ای مشکلات، شرکت بیمه تعاون این قرارداد را با گمرک ملغی کرد.
    به گفته وی،65 میلیارد از 85 میلیاردتومان حق بیمه تولیدی شرکت بیمه تعاون در سال گذشته مربوط به قرارداد گمرک بوده است.
    عضو هیات مدیره شرکت بیمه تعاون، تاکید کرد که لغو قرارداد این شرکت با گمرک  همچنان تاثیرانت منفی خود را بر پرتفوی  این شرکت گذارده و حتی  ممکن است که تا پایان سال نیز این تاثیر ادامه داشته باشد.
    وی، درعین حال تاکید کرد که رکود حاکم بر اقتصاد کشور، سبب شده تا این شرکت در فروش بیمه نامه مهندسی و باربری دچار افت شدید شود و افزود که با توجه به کاهش  فعالیت پیمانکاری به دلیل  رکود حاکم، فروش بیمه نامه مسئولیت شرکت بیمه تعاون درنیم سال نخست امسال هم دچار افت شده است.
    حبیب محمدی با بیان اینکه رکود حاکم بر اقتصاد میزان مطالبات معوق شرکت های بیمه ای را افزایش داده، گفت که میزان مطالبات معوق شرکت بیمه تعاون 11 میلیارد تومان بوده که ایران خودرو بزودی با بیمه تعاون تصویه خواهد کرد.
    شرکت بیمه تعاون با هدف ورود بخش تعاونی به عرصه فعالیت بانک و بیمه و راهیابی به بازارهای پولی و مالی کشور و تحقّق سیاست های کلی اصل 44 درسال 1386 آغاز به کار کرده است.
    ازقرار معلوم، شعب شرکت بیمه تعاون در اواسط سال گذشته در 11 استان کشور پراکنده بود که قرار بوده تعداد شعب این شرکت به 20 شعبه برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی