عصر بازار

لزوم اختصاص ردیف بیمه درمان معتادان در بودجه۹۵

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تخصیص بودجه را بهترین راه پیشگیری از بلای اجتماعی اعتیاد دانست و تصریح کرد: در بودجه سال ۹۵ منابعی تخصیص خواهیم داد تا بیمه سلامت، بدهکار درمانگاه یا بیمارستانی نباشد.

لزوم اختصاص ردیف بیمه درمان معتادان در بودجه۹۵
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علیرضا محجوب در گفت و گو با خانه ملت در خصوص وضعیت بیمه درمانی معتادان، گفت: هزینه درمانی معتادان و حتی هزینه های اجتماعی این افراد باید در بودجه دیده شود چراکه از بخش مصادره اموال و سایر بخش ها منابعی وجود دارد که بهترین محل هزینه کردن آن بیمه درمانی معتادان است.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بهترین کار برای پیشگیری از بلای اجتماعی همچون اعتیاد تخصیص بودجه است، لذا در بودجه سال 95 ردیفی برای این موضوع اختصاص خواهیم داد.

    وی یادآور شد: در سال های گذشته نیز برای درمان و بیمه معتادان مبلغ کافی تخصیص نیافته است، در واقع در سال مالی 92 حدود 700 میلیارد از مبلغ مورد نیاز کمتر تخصیص پیدا کرد؛ هرچند جزء مطالبات مراکز درمانی معتادان بود.

    عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه بودجه 93 و 94 نتوانست خلا مالی بیمه درمانی معتادان را جبران کند، در بودجه سال 95 منابعی تخصیص خواهیم داد تا بیمه سلامت، بدهکار درمانگاه یا بیمارستانی نباشد.

    چندی پیش دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام کرد که در سال 92 مبلغ 5/22 میلیارد تومان و در سال 93، 30 میلیارد تومان برای بیمه درمان معتادان در نظر گرفته شده بود که متاسفانه این اعتبار هزینه نشده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی