عصر بازار

در بازارهای جهانی بر طلا ، دلار و نفت چه گذشت؟

عصر اعتبار- هفته گذشته دلار با افزایش و طلا و نفت با کاهش روبرو بودند.

در بازارهای جهانی بر طلا ، دلار و نفت چه گذشت؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، اطلاع از نوسانات کالاها و ارزهای مهم در بازارهای جهانی و علل افت و خیز قیمت آن ها می تواند به ما دید وسیع تر و تحلیل عمیق تری از آینده قیمتی آن ها در بازار داخلی بدهد.

    خبرگزاری خبرآنلاین با هدف ارتقای سطح تحلیل خوانندگان خود و افزایش قدرت پیش بینی آن ها در آغاز هر هفته میلادی، گزارشی از شرایط نرخ برابری ارزهای عمده، طلا و نفت در بازارهای جهانی منتشر می کند.

    هفته گذشته ارزش دلار در برابر تمامی ارزها به استثنای پوند افزایش یافت.

    این افزایش در ادامه انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد سایر کشورها بود. شاخص دلار با 2.7 درصد افزایش در طول هفته به 97.172 رسید.

    متوسط ارزش دلار نسبت به متوسط ارزش آن در هفته ماقبل در برابر ین، یورو و فرانک به ترتیب 0.75، 1.41 و1.05 درصد تقویت و در مقابل پوند 0.09 درصد تضعیف شد.

    تحولات بازار طلا

    در بازار طلا، بهای فلز زرد رنگ با افت روبه رو شد. تقویت دلار در مقابل اسعار عمده و همچنین احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه دسامبر بار دیگر به ضرر طلا عمل کرد.

    متوسط بهای طلا در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل، برای هر اونس در بازار نیویورک در محدوده 1165 تا 1176 دلار نوسان داشت. به این ترتیب متوسط بهای طلا در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل حدود 0.57 درصد کاهش یافت.

    بهای طلا برای سومین روز کاری متوالی در روز دوشنبه کاهش یافت. تقویت دلار امریکا، بهای طلا را از بیشترین سطح 3.5 ماه گذشته که در هفته ماقبل به ثبت رسیده بود کاهش داد. در روزهای اخیر نااطمینانی ها در مورد زمان افزایش نرخ بهرهفدرال رزرو، به تقویت دلار امریکا منجر شده است 0. روز دوشنبه نیز افت یورو به کمترین سطح 00 روز گذشته در مقابل دلار،افت بهای فلز زرد رنگ را به دنبال داشت.

    متوسط بهای جهانی نفت خام در مقایسه با متوسط آن در هفته ماقبل کاهش یافت. کاهش رشد اقتصادی و رشد صنعتی چین، افزایش ذخایر نفت امریکا و کاهش نرخ بهره کلیدی توسط بانک مرکزی چین از جمله مهم ترین علل کاهش بهای نفت خام بود.

    متوسط بهای نفت خام پایه امریکا در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل، 3.31 درصد3 درصد کاهش یافت. به نرخ های پایان وقت بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام پایه آمریکا در محدوده 44.60 تا 45.89 دلار  معامله شد و متوسط بهای هر بشکه آن به 45.26 دلار رسید.

    متوسط بهای نفت خام برنت دریای شمال در هفته گذشته به 2.68 درصد نسبت به هفته قبل از آن کاهش یافت. هر بشکه نفت خام برنت به نرخ های پایان وقت بازار مذکور در دامنه 47.85 تا 48.61 دلار معماله شد و متوسط هفتگی هر بشکه آن به 43.97 رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو