عصر بازار

حمایت بانک سامان از انتشار کتاب مدیریت مالی در صنعت بانکداری

عصر اعتبار- در راستای ارتقای دانش بانکی و آشنا کردن کارشناسان و متخصصان به ویژه کارکنان بانک‌ها و موسسات اعتباری، کتاب دو جلدی "مدیریت مالی در صنعت بانکداری" با حمایت مالی بانک سامان منتشر شد.

حمایت بانک سامان از انتشار کتاب مدیریت مالی در صنعت بانکداری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، این کتاب تالیف دکتر حسین قضاوی قائم‌مقام پیشین بانک مرکزی و مدیرعامل بانک توسعه و تجارت اکو است که در دو جلد، 34 فصل و 1335 صفحه به چاپ رسیده است.

    این کتاب به‌صورت خودآموز تالیف شده است تا کارکنان بانک‌ها و موسسات اعتباری را به گونه‌ای با مبانی نظری و فنون عملی آشنا کند که آمیزه‌ای از مدیریت مالی، اقتصاد بانکداری و بانکداری خارجی عملی و نظری را بیاموزند.

    قضاوی که تجربه بیش از دو دهه تدریس در دانشگاه‌های کشور را دارد در این کتاب کوشیده است تا با تمرکز بر بازار پول، تجربه‌های کاری اجرایی و بانکی خود را در اختیار مخاطبان کتاب قرار دهد.

    درک ارتباط مناسب میان بودجه دولت، بخش خارجی اقتصاد و پایه پولی از مهم‌ترین نتایج مطالعه این کتاب علمی است. این کتاب فنون تجزیه و تحلیل مالی  از جمله نسبت‌های مالی و نحوه تفسیر آن‌ها، چگونگی تدوین ترازنامه و حساب سود و زیان، بودجه‌ریزی سرمایه‌ای، مدیریت سرمایه در گردش و نظایر آن به همراه بررسی فعالیت بانکداری خارجی و عوامل موثر بر نرخ ارز و تورم را به زبانی ساده بیان می‌کند. جلد دوم کتاب نیز برای هر یک از فصول هفده‌گانه جلد نخست، پرسش‌ها و مسایل متعددی را مطرح می‌کند که بخش عمده آن‌ها همراه با ارایه پاسخ است تا خواننده بتواند به ابعاد گوناگون مباحث به خوبی مسلط شود. البته پاسخ برخی از پرسش‌ها نیز برعهده مخاطب گذاشته شده تا ذهن او به چالش کشیده شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی