عصر بازار

وحشت از تحریک تقاضا در بازار مسکن

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه انبوه‌سازان مسکن کرمانشاه گفت: این وحشت از سوی مسئولان ذیربط وجود دارد که با افزایش تقاضا در بازار مسکن شاهد افزایش قیمت در این بازار باشیم.

وحشت از تحریک تقاضا در بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، منصور طاقه‌ای  با اشاره به اینکه دولت فعلا برنامه خاصی برای بازار مسکن ندارد، معتقد است، دولت باید برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، وام مسکن را به ساخت و ساز اختصاص دهد، زیرا در این صورت هر وامی که داده می‌شود موجب ساخت یک واحد مسکونی خواهد شد و با افزایش عرضه دیگر خبری از افزایش قیمت‌ها نیست و این وام‌های ساخت باید درصد مناسبی از قیمت خانه را پوشش دهد.

    رئیس اتحادیه انبوه‌سازان مسکن کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که آیا در این صورت با مازاد واحدهای مسکونی مواجه نمی‌شویم، افزود: تقاضای بالقوه‌ای برای مسکن در کشور وجود دارد، اما به دلیل اینکه مردم پول ندارند این تقاضا بالفعل نمی‌شود.

    وی با اعلام اینکه به گفته خود دولت هر سال 800 هزار واحد مسکونی در کشور مورد نیاز است، یادآور شد: اکنون بسیار از جوانان به دلیل اینکه پول ندارند و نمی‌توانند خانه بخرند، ازدواج نمی‌کنند.

    رئیس اتحادیه انبوه‌سازان مسکن کرمانشاه از بازار مسکن به عنوان محلی برای جذب سرمایه‌های سرگردان و دفن پول‌های مردم یاد کرد و ادامه داد: مسکن ضد تورم است و اگر با سیاست درست، پولی به این بخش تزریق شود، سایر بخش‌ها را نیز به حرکت در خواهد آورد. رونق ساخت و ساز در بازار مسکن می‌تواند صنایع وابسته ساختمانی که از مهمترین صنایع کشور هستند را نیز به حرکت وادارد.

    وی با اشاره به وام‌های 80، 60 و 40 میلیون تومانی مسکن، عنوان کرد: این وام‌ها بخش کوچکی از بهای خانه است و برای خانه‌های کوچک مناسب است.

    طاقه‌ای با بیان اینکه پرداخت این وام‌ها نیازمند سپرده‌گذاری شش ماهه و یکساله است، تصریح کرد: از همین رو وام‌های مسکن حداقل تا سال آینده تاثیری بر بازار نخواهد داشت و باعث تحریک تقاضا نمی‌شود. البته دولت نمی‌توانست وام‌های مسکن را از این بیشتر کند، زیرا باید بازپرداخت این وام‌ها برای مردم معادل 20 تا 25 درصد حقوق آنها باشد که مردم توان پرداخت اقساط بیش از این را ندارند.

    وی با تایید اینکه با این شرایط بازار مسکن از بازار خودرو عقب مانده‌ است، افزود: دولت به این خاطر شرایط استثنایی برای خودرو گذاشت که تولیدات خودروسازان به نصف رسیده بود. همین نصف هم خریدار نداشت و دولت تصمیم صحیحی برای تحریک این بخش گرفت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو