عصر بازار

رونق بازار بیمه ایران در چشم انداز بلندمدت

عصر اعتبار- بیزینس مانیتور چشم انداز بازار بیمه ایران را در درازمدت پر رونق دانست و نوشت: ۸ شرکت از ۱۱ شرکت بزرگ بیمه ای خارجی بازار بیمه ایران را بازاری جذاب توصیف کرده اند.

رونق بازار بیمه ایران در چشم انداز بلندمدت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بیزینس مانیتور، برخی از این شرکت ها قصد دارند تا سال 2016 وارد بازار ایران شوند.
    چشم انداز کوتاه مدت بازار بیمه ایران به دلیل رشد اقتصادی محدود داخلی و نوسانات ریال در برابر دلار آمریکا کاهشی است. اما این بازار در دراز مدت از پتانسیل رشد بالایی برخوردار است زیرا ایران از جمعیت بالایی برخوردار است که انتظار می رود نرخ بیکاری در آن به تدریج کاهش یابد و درآمد خانوارها افزایش پیدا کند، و این منجر به افزایش سطح هزینه کرد در زمینه محصولات قابل بیمه و تقاضا برای بیمه های عمر شود.

    بر اساس این گزارش بازار بیمه همچنان در انحصار شرکت های بیمه دولتی قرار دارد و مداخله دولت در این بخش گسترده است. اما کاهش احتمالی تحریم ها می تواند ورود شرکت های بزرگ بیمه منطقه ای و جهانی را تسهیل کند و این زمینه را برای ورود تخصص و سرمایه مورد نیاز به بازار فراهم خواهد کرد و موجب رشد بیشتر و پایدارتر در آینده خواهد شد.

    بازار بیمه ایران همچنان شاهد رشد مداوم در مطالبات است، به نحوی که بر اساس گزارش بیمه مرکزی ایران در اکتبر 2015، مطالبات پرداخت شده در 5 ماهه نخست سال 1394، 21.7 درصد رشد داشته است.

    لغو احتمالی تحریم ها موجب افزایش علاقمندی شرکت های بیمه خارجی به بازار ایران شده و ، 8 شرکت از 11 شرکت بزرگ بیمه ای خارجی بازار بیمه ایران را بازاری جذاب توصیف کرده اند. برخی از این شرکت ها قصد دارند تا سال 2016 وارد بازار ایران شوند و تمرکز اصلی آنها روی بخش انرژی و دریایی خواهد بود.

    نوسانات نرخ ارز و چشم انداز ضعیف اقتصادی در کوتاه مدت عامل اصلی پیش بینی ها در مورد افت بازار بیمه عمر و غیرعمر ایران در سال 2015 است، البته بازار از سال 2016 به بعد به رشد مثبت خود باز خواهد گشت. بخش بیمه غیرعمر که توسعه بیشتری یافته، همچنان بر بازار تسلط خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو