عصر بازار

زمان آزادسازی سهام عدالت اعلام شد

عصر اعتبار- مشاور عالی سازمان خصوصی‌سازی با اعلام این که سهام عدالت دو دهک پایین درآمد که شامل تخفیف ۵۰ درصدی هستند، در نیمه اول سال۹۶،‌ آزاد خواهد شد، گفت: تاکنون ۳۷ درصد از بدهی‌ سهام عدالت پرداخت شده که تا پایان سال آینده به ۵۰ درصد می‌رسد.

زمان آزادسازی سهام عدالت اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، دسید جعفر سبحانی از آزادسازی کامل سهام عدالت دو دهک پایین درآمدی در نیمه اول سال 96 خبر داد و گفت: این افراد مشمول 50 درصد تخفیف هستند که سهامشان را در نیمه اول سال 96، دریافت خواهند کرد.

    وی افزود: تاکنون 37 درصد از کل بدهی‌ سهام عدالت به خزانه واریز شده که این میزان تا پایان سال 95، به 50 درصد خواهد رسید.
    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه دو راهکار برای پرداخت بدهی‌ سهام عدالت، از محل سود آورده نقدی و سود سهام پیش‌بینی شده است، گفت: در شرایطی که پس از 10 سال اتمام دوره سهام عدالت، به‌طور کامل پرداخت نشود، در پیشنهاد اول مابقی ازجانب سهام‌داران و در پیشنهاد دوم همان 50 درصد پرداخت‌ شده، یعنی 500 هزار تومان آزاد شود.
    وی همچنین از برگزاری نشست‌های تخصصی و ویژه برای کاهش تبعات ناشی از آزادسازی سهام عدالت در بازار سرمایه خبر داد و گفت: لایحه‌ای تحت عنوان لایحه اصلاح مواد مرتبط با سهام عدالت، طبق اصل 44 قانون اساسی، تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.
    سبحانی گفت:‌ تعاونی‌ها هم در لایحه جدید برای ارائه خدمت به حوزه سهام عدالت نقش‌آفرینی خواهند کرد،‌ اما روش آزادسازی طبق لایحه‌ای که در کمیسیون اقتصادی دولت آماده شده، تغییر می‌کند.
    وی گفت: این لایحه از کمیسیون اقتصادی دولت خارج شده و به هیئت وزیران ارسال شده است، تا پس از تصویب به نشست علنی مجلس برود.
    مشاور عالی سازمان خصوصی‌سازی، اتکا به نقاط قوت تعاونی‌های سهام عدالت را در لایحه جدید مؤثر دانست و تأکید کرد: تعاونی‌ها نقاط ضعفی داشتند که در لایحه جدید برطرف خواهد شد، تا کم‌ترین میزان خطا وجود داشته باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی