عصر بازار

سیاست‌های کنترل سرمایه جواب داد

رشد اندک سپرده‌های بانکی یونان در ماه سپتامبر

عصر اعتبار- داده‌های رسمی بانک مرکزی یونان نشان می‌دهد که میزان سپرده‌های بانکی در این کشور، در ماه سپتامبر افزایشی جزئی داشته است.

رشد اندک سپرده‌های بانکی یونان در ماه سپتامبر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، بانک مرکزی یونان اعلام کرد: میزان سپرده‌های کسب و کار و خانوارهای یونان در ماه سپتامبر، نسبت به ماه قبل 530 میلیون یورو یا 0.44 درصد رشد کرده و به 121 میلیارد و 670 میلیون یورو رسیده؛ اما با این حال این رقم همچنان پایین‌تر از سطح سپرده‌های بانکی از ماه می 2003 میلادی تاکنون محسوب می‌شود.

    به‌گزارش خبرگزاری رویترز، میزان سپرده‌های بانکی در بانک‌های یونان، در ماه آگوست با افزایش جزئی به 121 میلیارد و 140 میلیون یورو رسیده بود که بدین ترتیب، روند کاهش 10 ماهه حجم سپرده‌های بانکی در این کشور متوقف شد.

    یونان، حدفاصل ماه‌های دسامبر تا جولای شاهد خروج سرمایه 42 میلیارد یورویی بوده است، اما سیاست‌های کنترل سرمایه‌ای که از تاریخ 28 ژوئن ازسوی این کشور اعمال شد، به جلوگیری از افزایش روند خروج سرمایه از بانک‌ها کمک کرد. تا پیش از این، بانک‌های یونان به شدت به کمک‌های اضطراری نقدی (ELA) از بانک مرکزی این کشور وابسته شده بودند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی