عصر بازار

صرفه‌جویی ۲۷۰ دلاری با خرید هر مک‌بوک

عصر اعتبار- رایانه‌های مک بوک ممکن است نسبت به رایانه ویندوزی گران‌تر باشند ولی اپل مدعی است که خرید این رایانه‌ها در بلند مدت برای خریداران صرفه اقتصادی به همراه دارد.

صرفه‌جویی ۲۷۰ دلاری با خرید هر مک‌بوک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بیزینس اینسایدر، لوکا مائستری از روسای اپل در مراسمی اعلام کرد که آی بی ام به خاطر استفاده کارکنان این شرکت از کامپیوترهای مک بوک به جای رایانه‌های سنتی به ازای هر کارمند 270 دلار صرفه جویی می‌کند که عمدتا به خاطر هزینه‌های پایین تر پشتیبانی آی تی و ارزش باقی مانده بیشتر است.

    وی همچنین گفت: آی بی ام اکنون بیش از 30 هزار کامپیوتر مک بوک را در این شرکت مستقر کرده و هر هفته در حال افزودن 1900 مک بوک جدید است. آی بی ام متعهد شده که تا پایان امسال 50 هزار مک بوک را از طریق قرارداد همکاری با اپل که سال گذشته منعقد کرد خریداری کند.

    این اولین بار نیست که می شنویم اپل و آی بی ام درباره کارایی بیشتر کامپیوترهای مک‌بوک نسبت به پی‌سی های ویندوزی صحبت می‌کنند. همین چند هفته قبل فلچر پِرِوین - نایب رئیس آی بی ام - در کنفرانسی گفت که تنها پنج درصد کارکنان این شرکت از مک بوک و 40 درصد کاربر پی سی هستند.

    پِرِوین گفت: این امر ممکن است تا حدودی توجیه کند که چرا اپل در سه ماهه گذشته به یک رکورد جدید در فروش مک بوک رسید. در سه ماهه قبل اپل پنج میلیون و 700 هزار مک بوک فروخت که سه درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل بالاتر است و شش میلیارد و 800 میلیون دلار برای این شرکت درآمدزایی داشت. فروش مک بوک پس از آیفون بیشترین درآمد را برای اپل به همراه دارد.

    این فروش همچنین میتواند به افزایش نفوذ اپل در بازار بینجامد. تیم کوک - مدیرعامل اپل - گفت: این شرکت اکنون به فروش 25 میلیارد دلاری رسیده که 40 درصد بالاتر از سال گذشته است و آن را یک بردار رشد مهم برای آینده دانست.

    کوک گفت: تجارت شرکت قرار نیست دستکم گرفته شود. هرجا را که نگاه میکنم یک فرصت قابل توجه می بینم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی