عصر بازار

طرح بیمه سلامت شامل پناهندگان می شود

عصر اعتبار- دولت ایران پناهندگان را در طرح بیمه سلامت خود شامل می کند؛ با این حرکت، پناهندگان ثبت نام شده افغان و عراقی از خدمات بیمه مشابه سایر ایرانیان بهره مند خواهند شد.

طرح بیمه سلامت شامل پناهندگان می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، جمهوری اسلامی ایران با تحت پوشش قراردادن پناهندگان درطرح بیمه سلامت خود الگویی جهانی شده است؛ این امر با امضای توافقی سه جانبه میان اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، سازمان بیمه سلامت و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تحقق یافت که به زودی به اجرا در می آید.
    براساس این گزارش، تمامی پناهندگان ساکن ایران اکنون می توانند به طرح بیمه سلامت دسترسی داشته باشند و از خدمات بستری و بستری موقت مشابه خدماتی که به هر ایرانی ارائه می شود بهره مند شوند؛ همچنین پناهندگانی که از بیماری های خاص رنج می برند (هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، پیوند کلیه و ام اس) از بسته بیمه پایه بهره مند خواهند شد؛ این بسته شامل تمامی خدمات بستری، بستری موقت و خدمات پاراکلینیکی است.
    این گزارش می افزاید: پناهندگان اغلب در پرداخت هزینه های درمان با مشکلات جدی رو به رو بوده اند؛ به ویژه زمانی که درمان آنان شامل عمل جراحی یا خدمات بستری باشد؛ لذا شامل کردن پناهندگان در این طرح موجب از بین رفتن این چالش ها می شود.
    سیوانکا داناپالا، رئیس آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، ضمن تشکر از این اقدام مهم دولت ایران، مراتب قدردانی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد از دولت جمهوری اسلامی ایران بابت تمامی خدماتی که به بزرگترین جمعیت طولانی مدت پناهندگان شهری برای بیش از سه دهه ارائه کرده را اعلام کرد.
    وی شامل کردن پناهندگان درطرح بیمه همگانی را نه تنها در سطح منطقه ای بلکه در سطح جهانی بی نظیر دانست و افزود: چنین خدمتی تا به حال صورت نگرفته و امیدواریم سایر کشورها نیز از این الگو پیروی کنند.
    پیشترمدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به هزینه های بالای درمانی گفته بود: بیمه مهاجرین درحال پیگیری است که همه اتباع پناهنده و مقیم تا دو ماه آینده تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.
    احمد محمدی فر افزود: حدود سه میلیون نفر مهاجر در کشور داریم که عمدتا افغانی هستند و بخشی از آنها شناسایی نشدند که پیش بینی می شود تعداد این افراد یک میلیون نفر باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو