عصر بازار

پوتین:

روبل روسیه جایگزین دلار آمریکا می شود

عصر اعتبار- رئیس جمهوری روسیه توصیه کرد به منظور تقویت استفاده از روبل و کاهش وابستگی به دلار ، بهره گیری از پول ملی این کشور در معاملات نفتی افزایش یابد.

روبل روسیه جایگزین دلار آمریکا می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین،افزود : بهره گیری از روبل روسیه موجب تقویت جایگاه آن خواهد شد .
    افت شدید قیمت نفت که اصلی ترین صادرات روسیه است در کنار عوامل دیگری همچون تحریمهای غربی به دلیل نقش روسیه در اوکراین و همچنین افت شدید وضع اقتصادی در روسیه، سبب شده اند که ارزش روبل در برابر دلار در یک سال گذشته به نصف کاهش یابد.
    در تلاش برای کاهش وابستگی به دلار و نهادهای مالی غربی، روسیه پیش از این نیز به بهره گیری از روبل و دیگر ارزهای بین المللی همچون یوان چین تمایل نشان داده بود.
    پوتین در یک نشست بامدیران نفتی و مسئولان دولتی روسیه گفت: لازم است که مسئله استفاده از روبل در معاملات، بویژه در بخش انرژی، مورد بررسی جدی قرار گیرد.
    وی افزود: معامله با کشورهایی که با روسیه ارتباط تجاری دارند، باید ارزهای ملی بطور گسترده مورد استفاده قرار گیرند.
    روسیه می تواند شرکتها را وادار کند که در همه معامله های نفتی در داخل این کشور از روبل استفاده کنند، کنار گذاشتن دلار از معامله های نفتی بین المللی به آسانی ممکن نیست.
    تحریمهای غربی در واکنش به نقش روسیه در اوکراین سبب شده که دسترسی شرکتهای روس به منابع مالی بین المللی دشوار شود و سرمایه گذاری خارجی در این کشور کاهش یابد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی