عصر بازار

سیف بانک‌ها را به‌خط کرد؛

آماده‌باش برای اعطای ۳ وام خرید تا ۷ روز دیگر

عصر اعتبار- رئیس‌کل بانک مرکزی یک هفته مانده به آغاز پرداخت ۳ مورد تسهیلات خرید کالای ایرانی، خودرو و کالای واسطه‌ای صنعت، با مدیران عامل بانک‌ها جلسه گذاشت و جزئیات بسته جدید دولت برای تحریک تقاضا را برای آنها تبیین کرد.

آماده‌باش برای اعطای ۳ وام خرید تا ۷ روز دیگر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در جلسه‌ای با حضور مدیران عامل و مسئولان اعتبارات بانک‌ها برای تبیین جزییات بانکی بسته اقتصادی دولت، با مهم دانستن نقش بانک‌ها در خروج اقتصاد از رکود خواستار حرکت هماهنگ و هم‌جهت بانک‌ها در این مسیر شد و افزود: اجرای این طرح‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که هیچ یک از اقشار جامعه احساس تبعیض نکنند و تمامی سطوح جامعه از آن برخوردار شوند.

    سیف با برشمردن سه محور کارت خرید کالای ایرانی، تسهیلات خرید خودرو و کالاهای واسطه‌ای به‌عنوان برنامه‌های تعریف شده در این بسته گفت: سال گذشته با اولویت قرار دادن سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی، نظام بانکی توانست نقش مهمی در حرکت اقتصاد برای خروج از رکود داشته باشد و در این مرحله قصد داریم با تأمین مالی خریداران و ایجاد و تحریک تقاضا حرکتی را که شروع کرده بودیم، تکمیل کنیم.

    رییس کل بانک مرکزی، حمایت از تولیدکننده‌ و صنعت داخلی را یکی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: قصد داریم با ایجاد کار‌ت‌های خرید کالای ایرانی؛ با استفاده از تجارب موفق جهان و توان داخلی چرخه اقتصاد را هم از ناحیه عرضه و هم از ناحیه تقاضا با سرعت بیشتر به گردش درآوریم.

    رییس شورای پول و اعتبار، تسهیلات کالاهای واسطه‌ای را یکی دیگر از حمایت‌های بانک‌ها از صنعت برشمرد و عنوان کرد: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اقلام مورد نیاز تولید کنندگان شناسایی شده و با شرایطی که اعلام می‌شود، در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

    بر اساس تصمیم گرفته شده در تیم اقتصادی دولت، قرار است جزییات بانکی بسته اقتصادی دولت در نیمه اول آبان‌ماه اعلام شود و پس از آن برای مدت شش ماه به اجرا درآید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی