عصر بازار

در معاملات امروز

قیمت نفت و طلا کاهش یافت

عصر اعتبار- قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز ۹ سنت کاهش یافت و به ۴۸ دلار و ۷۱ سنت رسید و هر اونس طلا با کاهش ۰.۳ درصدی قیمت در برابر ۱۱۴۸ دلار معامله شد.

قیمت نفت و طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، پس از انتشار گزارشی از کاهش شدید رشد اقتصادی آمریکا و افزایش نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا برای نفت، قیمت نفت خام امروز در معاملات آسیایی کاهش یافت. قیمت طلا نیز کاهش یافت.
    آمارها نشان داد، رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم سال به شدت کاهش یافته است.
    تجار و تحلیلگران گفتند، هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت اولین رشد هفتگی در سه هفته گذشته هستند، اما با توجه به اینکه  حجم ذخایر نفتی در حال افزایش است، احتمالا نوسانات قیمت نفت در هفته آینده محدود خواهد بود.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا پس از افزایش 12 سنتی در جلسه قبل، امروز 17 سنت کاهش یافت و به 45 دلار و 89 سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش 20 سنتی در روز پنجشنبه امروز 9 سنت کاهش یافت و به 48 دلار و 71 سنت رسید و در مسیر افزایش 1.5 درصدی هفته جاری قرار گرفت.
    آمارهای ضعیف از رشد اقتصاد آمریکا و ارقام پایین فروش خانه در این کشور، واکنش مثبت بازار به آمارهای دولتی در اوایل هفته جاری را تضعیف کرده است. آمارها در اوایل هفته نشان داد که حجم ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته 3.4 میلیون بشکه افزایش یافته که کمتر از برآوردهای انجام شده توسط یک گروه صنعتی بود.
    این موضوع سبب شد تا قیمت نفت افزایش قابل توجهی پیدا کند و قیمت نفت خام آمریکا حدود 3 دلار در هر بشکه افزایش یابد.
    با نزدیک شدن به آخر هفته و در آستانه قبل از انتشار آمارهای مربوط به شاخص مدیران خرید چین در هفته آینده، حجم معاملات در بازار احتمالا کم خواهد بود.
    در بازار طلا قیمت ها در نزدیکی پایین ترین رقم 3 هفته اخیر بود و به دلیل گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره در سال جاری، در مسیر ثبت بدترین هفته در حدود 2 ماه گذشته قرار داشت.
    تحلیلگران گفتند، با توجه به احتمال افزایش نرخ بهره و همچنین همزمان با تضعیف تصویر فنی، احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا وجود دارد.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1148 دلار و 50 سنت رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی