عصر بازار

معاون بیمه مرکزی خبر داد

ورود دو شرکت جدید به صنعت بیمه

عصر اعتبار- معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اشاره به مذاکرات متعدد شرکت‌های خارجی با مسئولان صنعت بیمه برای سرمایه‌گذاری در ایران، گفت: با توجه به تجربیاتی که در دوران تحریم به دست آوردیم شرایط متفاوتی را برای حضور شرکت‌های خارجی نسبت به گذشته در نظر گرفته‌ایم.

ورود دو شرکت جدید به صنعت بیمه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، رحیم مصدق با اشاره به مذاکرات متعدد بیمه مرکزی با شرکت‌های خارجی اظهار داشت:‌ همکاری ما با شرکت‌های خارجی در بخش‌های اتکایی، ایجاد شعبه یا نمایندگی، خرید سهام شرکت‌های بیمه ایرانی و سرمایه‌گذاری مشترک است.

    وی افزود:در حوزه اتکایی در دوران تحریم‌ها هم همکاری وجود داشته و به نظر می‌رسد شرکت مذاکره‌کننده در حال بررسی شرایط ایران هستند که با ورود آنها زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت بیمه فراهم می‌شود.

    معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با بیان اینکه ورود شرکت‌های بیمه آثار مثبتی بر صنعت بیمه خواهد داشت، گفت: نوآوری،‌استفاده از تجربیات شرکت‌های خارجی در حوزه‌های مختلف و افزایش رقابت از آثار حضور بیمه‌های خارجی در صنعت بیمه ایران است.

    وی تصریح کرد: علاوه بر فعالیت‌های اتکایی اشخاص خارجی تا 49 درصد سهام شرکت‌های بیمه در سرزمین اصلی را می‌توانند خریداری کنند و یا اینکه در ایران شعبه یا نمایندگی تأسیس کنند.

    به گفته وی، تأسیس مشترک یک شرکت بیمه توسط سرمایه‌گذار خارجی و ایرانی در سرزمین اصلی و تأسیس بیمه با سهام 100 درصد خارجی در مناطق آزاد روش‌های دیگر سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت بیمه ایران است.

    مصدق افزود: رفت و آمد شرکت‌های خارجی به ایران و مذاکره با مسئولان صنعت بیمه در ماه‌های اخیر بسیار زیاد بوده اما آنها فعلاً به دنبال بررسی و ارزیابی وضعیت این صنعت هستند و از طرف دیگر سرمایه‌گذاری را به بعد از اجرای توافق برجام موکول کرده‌اند.

    معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با بیان اینکه شرایط سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه نسبت به قبل از دوران تحریم تغییر کرده است، اظهار داشت:‌با توجه به تجربیاتی که در دوران تحریم به دست آوردیم و دستاوردهایی که در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی و اتکا به توان داخلی کسب کردیم دیگر حاضر نیستیم مانند قبل از تحریم‌ها با شرکت‌های خارجی همکاری کنیم؛ بر همین دلیل شرایط متفاوتی را برای حضور شرکت‌های خارجی نسبت به گذشته در نظر گرفته‌ایم.

    مصدق در پاسخ به این سوال که وضعیت 4 شرکتی که در مرحله دریافت مجوز قرار گرفته‌اند به کجا رسیده است،‌گفت: برای شرکت بیمه تجارت نو مجوز برگزاری مجمع عمومی مؤسس را صادر کردیم و این شرکت به زودی مجمع را برگزار خواهد کرد.

    وی افزود: برای شرکت صبا موافقت اصولی مجمع بیمه مرکزی صادر شده و این شرکت باید پذیره‌نویسی عمومی و تأمین بخشی از سرمایه از این طریق را انجام دهد.

    مصدق در خصوص شرکت بیمه خاورمیانه گفت:‌ برای این شرکت کنترل‌های مبارزه با پول‌شویی انجام شده و در مرحله ارسال موافقت شورای عالی بیمه به مجمع بیمه مرکزی و اعلام نظر این مجمع قرار دارد.

    معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ادامه داد:‌ اما شرکت پرشین ری به دلیل اینکه برخی مؤسسان وجه خود را واریز نکرده‌اند، پیشرفت چندانی نداشته است و به طور طبیعی تا زمانی که همه موسسات وجه را واریز نکنند، نمی‌توان مراحل بعدی را انجام داد.

    وی اضافه کرد: بنابر این از مجموع 4 شرکتی که در مرحله دریافت مجوز نهایی هستند 3 شرکت تجارت نو، صبا و خاورمیانه در حال طی کردن مراحل نهایی هستند و یک شرکت در مرحله ابتدایی کار باقی مانده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو