عصر بازار

نخستین تامین مالی صنعت پتروشیمی در بورس کالا را روی هوا زدند؛

فروش اوراق سلف پی وی سی در یک ثانیه

عصر اعتبار- مدیر بورس کالای کارگزاری شهر گفت: اوراق سلف استاندارد پی وی سی از طریق بورس کالای ایران برای تامین مالی شرکت پتروشیمی آبادان، صبح روز جاری(شنبه) با استقبال بی نظیر سرمایه گذاران روبه رو شد و کل این اوراق معادل ۲۵ میلیارد تومان، ظرف یک ثانیه به فروش رفت.

فروش اوراق سلف پی وی سی در یک ثانیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مسعود شریفی خطیر افزود: این اوراق با حجم 9500 تن معادل 9 میلیون و 500 هزار کیلوگرم روی تابلوی معاملات رفت که با تقاضای 21 میلیون و 887 هزار و 500 کیلوگرم روبه رو شد و در همان ثانیه نخست مورد معامله قرار گرفت، به این ترتیب پس از انجام معامله 10 میلیون و 277 هزار کیلوگرم مازاد تقاضا بر سیستم معاملات باقی ماند.
    وی اظهار داشت: قیمت سلف استاندارد پی وی سی پتروشیمی آبادان در هرکیلو 26316 ریال بود که عرضه به روش گسترده و به قیمت ثابت انجام شد.
    همچنین ارزش معاملات بیش از 250 میلیارد ریال بود که مرحله دوم انتشار این اوراق به همین ارزش نیز به زودی منتشر می شود.
    شریفی خطیر با بیان اینکه شروع معاملات ثانویه اوراق سلف استاندارد پی وی سی 23 آبان ماه به مدت یک سال است، گفت: با توجه به اینکه تامین مالی یکساله صنعت پتروشیمی برای نخستین بار از سوی بورس کالای ایران انجام می شد، استقبال سرمایه گذاران قابل توجه بود و این اتفاق نوید روزهای روشنی را برای صنعت پتروشیمی کشور می دهد، به طوری که هم پتروشیمی ها می توانند از طریق مسیری روشن، کوتاه و جذاب تامین مالی خود را انجام دهند و هم بورس کالای ایران در مسیری بین المللی و همسو با بورس های معتبر کالایی دنیا حرکت کند.
    وی ادامه داد: دراین بین سرمایه گذاران نیز با حداقل سود 23 درصدی روبه رو می شوند؛ با همه این تفاسیر به نظر می رسد شیوه جدید تامین مالی ازطریق بورس کالا در شرایط کنونی شرکت های تولیدی به نفع اقتصاد کشور باشد.
    گفتنی است؛ بازدهی اوراق سلف استاندارد پی وی سی در سررسید 24 تا 27.5 درصد و بازدهی روزشمار تا قبل از سررسید 23 درصد است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو