عصر بازار

طلا به کف قیمت ۳ هفته ای کاهش یافت

عصر اعتبار- پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا اعلام کرد: قیمت طلا در پایان معاملات دیروز (جمعه)بازارهای جهانی به کمترین سطح خود در بیش از سه هفته گذشته کاهش یافت و از میزان افزایش ماهانه آن کاسته شد.

طلا به کف قیمت ۳ هفته ای کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، قیمت طلا برای تحویل در ماه دسامبر (آذر) در پایان معاملات روز گذشته بازار کامکس نیویورک با 0.5 درصد کاهش به یک 1141.40 دلار در هر اونس رسید. پنجشنبه گذشته نیز قیمت طلا در این بازار کاهش شدید 2.5 درصدی را تجربه کرده بود.
    قیمت هفتگی طلا در بازار کامکس نیویورک این هفته 1.8 درصد کاهش یافت لیکن قیمت ماهانه آن 2.4 درصد افزایش پیدا کرد.
    اکنون قیمت فلز زرد در بازار کامکس نیویورک در حدود 3.7 درصد از سال گذشته همین موقع کمتر است.
    بیانیه چهارشنبه گذشته بانک مرکزی آمریکا با موکول کردن افزایش نرخ بهره به نشست سیاست گذاری ماه دسامبر، سرمایه گذاران را متعجب کرد. افزایش نرخ بهره می تواند تقاضای طلا را کاهش دهد زیرا طلا یک دارایی بدون بهره است.
    کالین سیزینسکی استراتژیست ارشد بازار در موسسه سی.ام.سی مارکتس گفت: کاهش بهای طلا در این هفته به طور کامل ناشی از سیاست های پولی بانک های مرکزی بود، زیرا طلا نه تنها در برابر دلار آمریکا، بلکه در برابر یورو و ین نیز کاهش پیدا کرد.
    وی افزود: کاهش این هفته قیمت طلا، چیزی بیش از تعدیل افزایش اخیر قیمت بود و فکر می کنم دیدگاه سرمایه گذاران در مورد طلا در حال تغییر است.
    سیزنسکی افزود: بانک مرکزی آمریکا بیشتر از گذشته حامی افزایش نرخ بهره شده است و این امر نشان می دهد که احتمالا افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر اتفاق خواهد افتاد. سیاست حمایت از کاهش نرخ بهره طرفداران خود را در بانک مرکزی آمریکا از دست داده است و بنابراین ممکن است روند حرکت قیمت طلا تغییر کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو