عصر بازار

«یو.بی.اس» گزارش داد

حبابی‌ترین بازارهای مسکن دنیا کدام‌اند؟

عصر اعتبار- بر اساس گزارش تازه شرکت خدمات سرمایه‌گذاری «یو.بی‌.اس» قیمت‌ها در بازار مسکن لندن، بیش از هر جای دیگر دنیا «حبابی» شده است.

حبابی‌ترین بازارهای مسکن دنیا کدام‌اند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سی‌ان‌ان، در این گزارش آمده است: «قیمت متوسط واقعی خانه از ابتدای سال 2013 در حدود 40 درصد افزایش یافته که بیش از جبران تمامی ضرر و زیان ناشی از بحران اقتصادی بوده است.» یو‌.بی‌.اس اعلام کرد که در حال حاضر لندن با خطر اصلاح قیمت «قابل توجهی» مواجه است.

    بر اساس اعلام دولت بریتانیا، میانگین قیمت مسکن در لندن در ماه سپتامبر به 449 هزار و 997 پوند (معادل 766 هزار و 53 دلار) رسیده است. قیمت‌های سرسام‌آور مسکن در لندن، مالکیت خانه برای قشر متوسط شهروندان را تقریبا غیرممکن کرده است. آمار رسمی نشان می‌دهد که در سال گذشته، میانه حقوق سالانه در پایتخت بریتانیا زیر 34 هزار پوند (52 هزار و 106 دلار) بوده است. درحالی‌که قیمت مسکن همچنان در حال افزایش بوده است، میزان دستمزد واقعی از سال 2007 معادل 7 درصد کاهش یافته است.

    بر اساس گزارش یو.بی.اس به طور متوسط برای یک نیروی کار در بخش خدمات حرفه‌ای تقریبا 14 سال طول خواهد کشید که با حقوق خود یک خانه 60 متری بخرد. در این گزارش آمده است: در نیویورک این مدت برای یک نیروی کار حرفه‌ای 11 سال و در پاریس 13 سال خواهد بود.

    از سوی دیگر جمعیت پایتخت بریتانیا در حال افزایش است و این جمعیت، مشتاق خرید مسکن هستند ولی میزان تقاضا با رشد عرضه مطابقت ندارد. آن هم در حالی که ورود خریداران خارجی به رونق بازار مسکن لندن افزوده است. این شهر با سرمایه گذاران روسی،‌ چینی و قطری به عنوان بزرگترین هزینه‌کننده‌ها مواجه است.

    یو‌.بی‌.اس اعلام کرد که لندن و هنگ کنگ با بیشترین خطر حباب قیمتی مواجه هستند. این گزارش همچنین اشاره می‌کند که بازار مسکن در سیدنی، ونکوور، سان‌فرانسیسکو و آمستردام نیز به طور قابل توجهی با ارزش‌گذاری بیش از حد روبرو است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو