عصر بازار

ترسناک‌ترین اشتباهات مالی که باید از آنها پرهیز کرد

عصر اعتبار- برنامه‌ریزان مالی همواره در تلاش برای ایجاد برنامه برای هریک از مشتریان هستند، این برنامه‌ها طوری طراحی شده که به آنها برای دستیابی به اهداف مالی خود کمک می‌کند.

ترسناک‌ترین اشتباهات مالی که باید از آنها پرهیز کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیو، درحالی‌که رفتارهای مالی بسیاری برای بهبود وضعیت اقتصادی افراد وجود دارند، بخش مالی یاهو برخی از ترسناک‌ترین اشتباهات مالی را فهرست کرده است که انجام آنها موجب مشکلات بزرگی برای افراد می‌شود.

    خرج پول بیشتر نسبت به درآمد
    فرض کنید میزان خالص درآمد شما 6 هزار دلار در ماه باشد، ولی میزان مخارج‌تان 7 هزار دلار. بدون بودجه‌بندی و هشیاری کامل در مورد جریان مالی ماهانه خود،‌ چگونه انتظار دارید که به آنچه می خواهید برسید؟ برای اینکه به موفقیت برسید، باید یک نظام بودجه‌بندی ماهانه برای خود ایجاد کرده و هزینه‌های غیرلازم را کاهش دهید. میزان پس انداز خود را مرتبا بررسی کنید تا مطمئن شوید میزان پولی که در می‌آورید بیش از خرج شماست.

    بر اساس شاخص VRR، که نشان‌دهنده سطح آمادگی بازنشستگی آمریکایی‌هایی‌ است که به تازگی بازنشسته شده‌اند، تنها 31 درصد از کارگران و 35 درصد از بازنشستگان دارای سیستم بودجه‌بندی جامعی هستند. این بدین معناست که تقریبا دو سوم مردم از بودجه‌ریزی ساده‌ای استفاده می‌کنیم.

    پس‌انداز ناکافی
    بر اساس بررسی اعتماد بازنشستگان در موسسه تحقیقات شاغلان در سال 2015، در حدود 57 درصد از کارمندان آمریکایی کمتر از 25 هزار دلار سرمایه گذاری و پس انداز خانگی دارند؛ در حالی‌که 28 درصد کارمندان حتی پس‌اندازی کمتر از 1000 دلار دارند. بازنشستگانی که این روزها بیش از قبل عمر می‌کنند، هزینه‌های سلامت خود را سالانه افزایش داده‌اند.

    به منظور تغییر رفتار پس‌اندازی، ما پیشنهاد می کنیم که از همین امروز شروع به یک برنامه پس‌انداز خودکار کنید؛ چراکه سرمایه‌گذاران ابتدا پس‌انداز کرده و سپس هزینه می‌کنند.

    نداشتن برنامه مالی مکتوب
    بر اساس شاخص VRR، در حدود 17 درصد از کارمندان و 26 درصد از بازنشستگان به نوشتن یک برنامه مالی اقدام می‌کنند. این بدین معناست که بیش از 80 درصد کارمندان و در حدود سه‌چهارم بازنشستگان به این امید هستند که بدون یک نقشه کلی و یک برنامه مشخص به هدف خود برسند. این موضوع مشابه این است که در اتومبیل خود نشسته و بدون داشتن آدرس، ‌نقشه یا قطب‌نما به سمت مقصد رانندگی کنید.

    رانندگی بدون کمک یا بدون دانستن اینکه به کجا می‌روید بسیار کم مشاهده می‌شود، در حالی که مردم همیشه این رفتار را با وقت و منابع مالی خود انجام می‌دهند.
    ما اغلب از چیزی که نمی‌دانیم یا نمی‌فهمیم، می‌ترسیم. وقتی که در مورد این رفتارهای مالی ترسناک فکر می‌کنیم، با راهنمایی و استفاده از تجربه برنامه‌ریزان مالی می‌توانیم به تصمیمات بهتری دست پیدا کنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی