عصر بازار

ادغام موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز از دستورکار مجلس خارج شد

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وارد دانستن اخطار علی رضا خسروی نماینده مردم سمنان در مجلس مبنی بر خصوصی بودن این موسسه و امکان‌ناپذیر بودن ادغام آن در سازمان تامین اجتماعی، طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز و تحت پوشش قرار گرفتن آنان توسط سازمان تامین اجتماعی را از دستور کار مجلس خارج کردند.

ادغام موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز از دستورکار مجلس خارج شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، با دستور کار قرار طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز و تحت پوشش قرار گرفتن آنان توسط سازمان تامین اجتماعی، علی رضا خسروی، نماینده مردم سمنان در مجلس در اخطاری با استناد به اصول 43، 46 و 47، گفت: به دلیل خصوصی بودن این موسسه انتقال و ادغام آن در صندوق‌های دیگر غیرقانونی است.

    این عضو کمیسیون عمران افزود: در حال حاضر مستمری بازنشستگان این موسسه هفت برابر حقوق‌شان است و تفاوت اساسی با سایر صندوق‌ها دارد.

    عبدالرضا عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی نیز گفت: موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز، موسسه‌ای خصوصی است.

    وی افزود: بازنشستگان این موسسه ماهی 8 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. اگر در تامین اجتماعی ادغام شود حقوق بازنشستگان به حداکثر 5 میلیون تومان کاهش می‌یابد. با وجودی که طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز را امضا کرده‌ام اما مجلس نمی‌تواند این موسسه خصوصی را در سازمان تامین اجتماعی ادغام کند.

    علی لاریجانی نیز با وارد دانستن اخطار نماینده مردم سمنان، گفت: مجلس نمی‌تواند موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز که دارای مالکیت خصوصی است را در صندوقی دیگر ادغام کند. مجلس فقط می‌تواند برای بخش‌های عمومی و دولتی تصمیم‌گیری کند.

    رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مالک راضی باشد، بحث دیگری است در غیر این صورت نمی‌توان این موسسه را صندوق تامین اجتماعی ادغام کنیم.

    وی سپس این اخطار علی‌رضا خسروی را به رای مجلس گذاشت که از 208 نماینده حاضر در جلسه 126 نفر این اخطار را وارد دانستند. بدین ترتیب مجلس رسیدگی به این درخواست را از دستور کار خارج کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی