عصر بازار

جمع‌آوری «طلای خارجی» از بازار طلا

عصر اعتبار- مدیر دفتر مقابله با کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکید بر قاچاق بودن مصنوعات طلای خارجی از ابلاغ دستور جمع‌آوری طلای خارجی از بازار و سطح عرضه طلا در کشور خبر داد.

جمع‌آوری «طلای خارجی» از بازار طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، عباس نخعی در خصوص وضعیت قاچاق طلا در کشور اظهار کرد: بی‌تردید در شرایط فعلی بخشی از مصنوعات طلای موجود در بازار، قاچاق بوده و از یک منظر قانونی، سازمان استاندارد و از منظر قانونی دیگر، سازمان حمایت و اتحادیه‌های مربوطه باید به این موضوع ورود پیدا کنند.

    وی با تأکید بر اینکه هرگونه مصنوعات خارجی طلا در بازار قاچاق است، گفت: طبق ابلاغیه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمام دستگاه‌های مسئول موظف شدند که نسبت به جمع‌آوری مصنوعات خارجی طلا از سطح بازار اقدام کنند و با توجه به این ابلاغیه‌ها، اتحادیه‌ها، بازرسان اتحادیه و متولیان امر در سازمان حمایت و صنعت و معدن نسبت به جمع‌آوری طلای قاچاق در بازار موظف شده‌اند.

    مدیر دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این سؤال که علی‌رغم این ابلاغیه چرا طلای خارجی تحت عناوین طلای ایتالیایی و ... به‌صورت آزادانه در بازار طلا به فروش می‌رسد، اظهار کرد:‌ خوشبختانه طی یکی دو سال اخیر ما شاهد ارتقای کیفیت مصنوعات طلای ایران هستیم؛ از این رو اغلب مصنوعات طلای بازار که تحت عنوان طلای خارجی به فروش می‌رسند، تنها برای جذب مشتری تحت عنوان ایتالیایی و خارجی عرضه می‌شوند و در اصل مصنوعات طلای داخلی کشورمان هستند.

    نخعی در پایان از عزم ستاد مبارزه با مواد مخدر، اتحادیه‌های مربوطه و سایر دستگاه‌های مسئول در این امر برای برخورد با قاچاق طلا در کشور خبر داد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی